Twitter, geçtiğimiz aylarda küresel kullanıcı kitlesi için teste sokulan “olumsuz oy” sistemini Türkiye’de de öne çıkarmaya başladı.
Twitter, Türkiye özelinde “olumsuz oy” olarak geçen özelliği geçtiğimiz yıl test etmeye başlamış ancak bu test sadece kısıtlı bir kitle üzerinde yapılmıştı. Daha sonra ise süreç küresel olarak teste açılmaya başlanmıştı. Bugün itibarıyla ise özellik Türkiye dahil birçok pazarda herkes için aktif edilmeye başlandı. Bu özelliği firma kendisi şöyle tanımlıyor. “Olumsuz oy ver’e dokun. Sohbete katkısı olmayan bir yanıt mı gördün? Alakasız olarak işaretleyerek bize bildir. Olumsuz oylar gizlidir. Oyların herkese açık değil, Tweet yazarı veya zaman akışındaki diğer kişilerle de paylaşılmayacak. Twitter’ı daha iyi hale getirmeye yardım et. Geri bildirimin, senin ve Twitter’daki herkes için daha yüksek kaliteli içerileri ön plana çıkarmamıza yardımcı olur.” Olumsuz oy özelliği, direkt olarak tweet altındaki yanıtlar özelinde çalışıyor.
Biliyorsunuz atılan bir tweet’in altındaki her yorum iyi olmuyor. Kullanıma gire altyapı ile ortaklaşa çalışacak ve sürekli olarak gelişecek yeni algoritma, iyi yorumları öne çıkaracak ve bu da kullanıcılar için ciddi zaman kazandıracak. Geçtiğimiz yıl web merkezli yaptığı testlerden güzel geri dönüşler aldığını aktaran Twitter, yeni dönemden oldukça umutlu görünüyor.
Daha önce konu hakkında başka açıklamalar da yapan Twitter, insanların görmek istemedikleri içerikleri işaretlemek için en sık kullandıkları yolun olumsuz oy kullanma olduğunu belirtiyor. Firma ayrıca kullanıcıların çoğunun olumsuz oy vermesinin nedeni olarak, yanıtın rahatsız edici, alakasız veya her ikisinin geçerli olması olduğunu tespit ettiklerini de belirtiyor.