Üye profillerinde köklü tasarım değişikliğine giden Twitter, yenilenen yüzüyle ilk kez görücüye çıktı. Adeta sil baştan tekrar hazırlanan tasarım, fotoğraflara odaklanan modern düzeniyle beğeni toplarken yeni tasarımın fazlasıyla Facebook’tan esinlendiğini söyleyenler de var.
Kısa süre önce gerçekleştirilen ufak tefek dokunuşlarla daha sade bir arayüze kavuşan sosyal ağ, beklentilerin oldukça ötesinde bir tasarım düzenlemesine hazırlanıyor. Mashable’da yayınlanan habere göre profil fotoğraf boyutu büyürken, kapak görseli (cover) ise 1.500 piksel genişliğe ulaşıyor. Üstelik tweet ve takipçi sayılarının yanı sıra artık fotoğraf, video gibi zengin medya içeriklerinin sayısı da görüntülenebilir. En büyük değişikliği ise akış ekranında gerçekleştiren Twitter, son birkaç yıldır tasarımcıların gözdesi haline gelen mozaik düzeni tercih etmeye başladı. Böylelikle tek ekranda daha fazla içerik listelenirken, diğer taraftan metin tabanlı klasik düzenin terkedilmesiyle günümüz standartları da kısmen yakalanmış oluyor. Açıklanan son verilere göre büyüme oranlarında beklentilerin altında kalan Twitter, yapılan köklü değişikliklerle servisi daha önce hiç kullanmamış kişilere de ulaşmak istiyor. Fotoğrafları öne çıkaran yeni tasarımın özellikle ünlü sanatçıların işine yarayabileceği ifade edilirken, test sürecinin devam ettiği ve platformun son şeklini net olarak almadığı belirtiliyor.