Twitter, reklam konusunda büyük bir darbe alıyor

15 Kasım 2022 10:15

Twitter’ı 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, yönetimi ele geçirdiği günden bu yana attığı adımlar ile firmaya çok büyük zarar veriyor.

Elon Musk, Twitter’a verdiği parayı çıkarmak, platformu zarar etmeyen bir yer haline getirmek adına birçok farklı plan yapıyor. Ancak bu planlar genel olarak iyi geri dönüş sağlamıyor. Şu sıralar özellikle mavi onay rozeti satma yolunu öne çıkaran Musk, buna karşın reklam tarafını da es geçmek istemiyor. Fakat şu an atılan adımlar sonrasında platformun geldiği son nokta, reklam ajansları tarafından hiç iyi karşılanmıyor. Platformdaki özellikle onaylı sahte hesaplar şirketlere zarar veriyor, bu yüzden büyük reklam ajansları reklam konusunda ciddi uyarılarda bulunuyor.

Bunların en önemlisi, Google, L’Oréal, Bayer, Nestle, Unilever, Coke, ve Mars gibi firmalar ile çalışan en büyük reklam ajanlarından GroupM oldu. Bir açıklama yapan GroupM, Twitter’dan reklam satın almanın mevcut durumda çok riskli olduğunu belirtti. Bu konuda endişesini açık olarak dile getiren üçüncü reklam ajansı olan GroupM, açık olarak mevcut durumda Twitter’a reklam vermek istemiyor, bu durum Twitter için devasa bir gelir kaybı anlamına geliyor. 

Elon Musk’a göre Twitter reklamlar üzerinden yeterince para kazanmıyor, hatta zarar ediyor. Ancak Musk’ın eldeki mevcut reklam verenleri kaçıracak adımları, şirketi yeniden kârlı hale getirme amacına büyük darbe vuruyor. Bu adımlar gerçekten hiçbir şekilde mantıklı bulunmuyor ve reklam ajansları platformun “denetimsiz” hale geldiğini belirtiyor.

Bunda haklılar çünkü Musk çok sayıda işten çıkarma gerçekleştirdi. Ayrıca Twitter ile ABD devleti arasında bir yasal savaş ihtimali de gün geçtikçe artıyor. Bunların hepsi reklam ajanslarının önlerini görememelerine ve büyük harcamalar yapmamaların neden oluyor. Twitter’da iki gün sonra neler olabileceğini kimse bilmiyor, Elon Musk bir gecede her şeyi değiştirebiliyor.

Bu arada dün ortaya çıktığı kadarıyla SpaceX ve Twitter arasında bir reklam anlaşması gerçekleştirdi. Bu anlaşma kapsamında SpaceX, Twitter’dan yaklaşık 250 bin dolarlık bir reklam paketi satın aldı. Bu büyük ödemenin karşılığında Elon Musk’ın CEO’su olduğu Twitter, Elon Musk’ın CEO’su olduğu SpaceX şirketinin uzaydan internet sunan Starlink sisteminin İspanya ve Avustralya merkezli reklamlarını yapacak. Twitter’dan en büyük reklam paketini aldığı belirtilen özel uzay şirketi SpaceX, Starlink’in daha fazla büyütmek istiyor ve bu konuda Twitter merkezli reklamların büyük fayda sağlayacağına inanılıyor.

Twitter detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

Paylaş