Twitter, Ocak 2020-Haziran 2021 arasındaki milyonlarca tweet’i inceledi ve önemli bir rapor ortaya koydu. İşte öne çıkanlar;
Twitter, yapılan resmi açıklamaya göre kişilerin Twitter’da ne tür sohbetler yaptığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için önceki 18 ayın (Temmuz 2018- Aralık 2019) tweetleriyle karşılaştırdı.
2021 Trendler Raporu, sohbetlere hâkim olan altı trendi öne çıkardı: Refah (Wellbeing), Yaratıcı Kültür (Creator Culture), Günlük Merak (Everyday Wonder), Tek Gezegen (One Planet), Teknolojik Hayat (Tech Life) ve Kimliğim (My Identity).
Firmaya göre bu trendler yükselişte ve markaların tüketicilere ulaşma ve bir adım önde olmak için derin bir etkiye sahip olmaya devam ediyor, işletmelerin bu altı trende yönelmeleri gerekiyor.
Rapor, küresel olarak tüketici konuşmalarını ve kültürünü şekillendiren altı geniş temayı özetliyor. Rapor aracılığıyla Twitter, markaları ve pazarlamacıları gelişen tüketici sohbeti ve davranışı hakkında bilgilendirmeye yardımcı olmak ve ilgi düzeyini ve hızlı benimsemeyi teşvik ederek kalıcı tüketici ilişkileri geliştirmelerini sağlamak istiyor.
Firma trendleri şu şekilde özetliyor:
“Refah (Wellbeing): Geçtiğimiz yıl, kendimiz ve birbirimiz için bakıma öncelik vermenin çok önemli olduğunu gösterdi. Refahı, duygusal, fiziksel ve zihinsel sağlığa aktif odaklanma anlamına gelecek şekilde yeniden tanımladı.
Yaratıcı Kültür (Creator Culture): Kendi kendini eğitmiş, yetiştirmiş ve yeni bir dijital içerik oluşturucu sınıfının doğuşunu görebilen girişimciler çağındayız. Twitter aracılığıyla insanlar tutkularının peşinden gidiyor, becerilerini geliştiriyor, birbirlerine ilham veriyor ve ortak yetenekler ve ilgi alanları etrafında topluluklar oluşturuyorlar.
Günlük Merak (Everyday Wonder): Bu düşünürler ve kaşifler, inançları hakkında konuşmak, maneviyatla ilgili teorileri tartışmak ve paylaşılan deneyimlerde teselli bulmak için başkalarıyla paylaşır ve bağlantı kurar.
Tek Gezegen (One Planet): Refahla ilgili artan endişelerle birlikte, insanlar da eylemlerinin çevre üzerindeki etkileri konusunda giderek daha bilinçli hale geldi.
Teknolojik Hayat (Tech Life): Teknoloji, dijitalleşme, otomasyon, çoğumuz için hayatı basitleştirdi ve artık teknolojinin nasıl herkes için erişilebilir ve faydalı hale getirilebileceği konusunda artan bir bilinç var.
Kimliğim (My Identity): İnsanlar kendilerini daha fazla desteklenmiş hissediyor ve yüksek sesle yaşamayı kutluyorlar. Kimlik kavramları genişlemeye devam ettikçe, insanlar kim olduklarını tanımlamak ve ifade etmek için Twitter’da bir araya geliyor ve diğerlerini de aynı şeyi yapmaya teşvik ediyor. “