adından söz ettiren Twitter, yeni kelime bazlı reklam algoritması “Genişletilmiş Eşleşme”yi tanıttı.
Resmi blog üzerinden yayınlanan açıklamaya göre hayata geçirilen sistem ile firmaların konseptlerine uygun potansiyel müşterilere ulaşmaları daha kapsamlı hale getiriliyor. Öyle ki yeni algoritma sayesinde reklamda kullanılan anahtar kelimelerin yanı sıra o kelimenin eşanlamlı, farklı telaffuz ve Twitter diline özgü halleri de filtreye takılıyor.
Örneğin kahve üreten bir şirket tanıtım için “kahveyi seviyorum” kelime grubunun geçtiği tweet’leri listelemek istediğinde “kahveye aşığım, kahveye bayılıyorum” gibi mesajların yanı sıra “latte’yi seviyorum” cümlelerine de ulaşabilecek. Sadece “kahve” geçen iletilere ulaşmak istediğinde ise “+” sembolüyle “kahve + seviyorum” şeklinde sorgu gerçekleştirmesi gerekiyor. Böylelikle ürünleriyle alakalı doğru müşteriye ulaşmak kolaylaşırken, hazırlanacak reklam kampanyaları da bu çerçevede şekilleniyor. Aslında birçok reklam platformu tarafından uzun süredir kullanılan sistem, Twitter’ın dünya çapındaki milyonlarca üyesi düşünüldüğünde hayli kazançlı hale gelmesi bekleniyor.