UBER Mağdurları Platformu, yüzlerce araç sürücüsü ve sahibi ile birlikte dev ulaşım platformu UBER’a dava açmaya hazırlanıyor.
Amerika Birleşik Devletleri merkezli yolcu taşıma firması olan ülkemizde de bir dönem oldukça popüler olmuştu. Taksilerde bulamadıkları güven ve konforu UBER araçlarında bulduklarını söyleyen yolcular sık sık taksilerin yerine bu yolu tercih ediyordu. Ancak taksi plaka sahiplerinin ve sürücülerin UBER’in haksız rekabet oluşturduğunu iddia etmesi ile ortalık karışmaya başlamıştı. Sürücüler arasında fiziksel yararlanma boyutlarına ulaşan kavgalar yaşanmıştı. Sonuç olarak ise UBER Türkiye’de ciddi olarak kısıtlanmış ve şirket de faaliyetlerini durduğunu açıklamıştı. Ancak olay burada bitmedi. Taksiciler durumdan ne kadar mutlu olsa da UBER cephesine yatırım yapanlar bu karar karşısında sıkıntılı günler geçirdi. Mağduriyetlerinin giderilmesini isteyen UBER Mağdurları Platformu, Amerikan Şirketi’nin kendilere vaatlerde bulunduğu ve bir açıklama bile yapmadan kendilerini ortada bıraktığını iddia ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
UBER Türkiye gündeminden düşmüyor
Platformun avukatı Samet Gülaydın konu ile ilgili; “Türkiye’de faaliyetlerine UBER başlamıştı fakat diğer ülkelerden farklı olarak Türkiye’de sadece ‘X Large‘ araçları kullanıyordu. Taksiciler haksız rekabet oluşturduğu iddiasıyla dava açtı. Amerikan şirketi hiçbir gerekçe göstermeden faaliyetine son verdi. Şimdi buradaki asıl mesele; Şirket Türkiye’de hizmetini vermeye başladıktan itibaren UBER’in araç sahipleri ve şoförlerine araç alınması, yatırım yapılması konusunda çok ciddi teşviklerde bulundu. UBER’in hiçbir haklı gerekçe göstermeden bu hizmetleri bir anda durdurması neticesinde; UBER ve hizmetlerine yönelik çalışma yapmak amacıyla araç alanlar, özellikle araç sahipleri bu konuda çok ciddi zararlara uğradı. Şoförler de bu noktada bu eğitimlere tabi tutuldu, sertifikayla işe başladılar. UBER’in yapmış olduğu bu gerekçe göstermeden piyasadan çekilmesine hizmetleri durdurması noktasında oluşan zararın tazmini davamızın konusudur. Esas itibariyle biz burada sürücüler ve araç sahiplerinden menfaatlerini bir zarar geldiğinden dolayı dava açıyoruz.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Gülaydın sözlerine şöyle devam etti; “UBER Türkiye’den çekildi’ gerçek anlamıyla bu doğru değil. Şirket sistemini aktif bir şekilde tutuyor, fakat çalışma arkadaşlarını bir günde değiştirdi. Mayıs ayı sonu itibariyle sadece yasal olarak taksicilik yapanlarla çalışıyor, sistem sadece onlara açık. UBER sürücüleri kredi kartıyla araç aldılar. Bunun gibi başka bir kiralama sistemi olmadığı için çalışamıyorlar ve araçlarının fiyatında çok ciddi düşüş oldu. UBER’le yaptığı ticaretten sonra evine haciz gelen Ulaş Önder, intihar etti. Babası da müvekkillerimiz arasında. UBER’in önüne çelenk bıraktı mağdurlar fakat UBER eski sürücüleri için hiçbir çalışma yapmadı.”
İlginizi çekebilir
Lotus Evija prototip testlerinde