Ubisoft, Ghostwriter yapay zekâ sistemi ile ses getiriyor

22 Mart 2023 15:45

Son aylarda teknoloji gündeminin merkezinde hemen hemen sadece yapay zekâ sistemleri yer alıyor. Bu konuda Ubisoft, Ghostwriter ile ses getiriyor.

Microsoft tarafından maddi olarak desteklenen, OpenAI imzalı sohbet botu ChatGPT, teknoloji dünyasında büyük bir yapay zekâ patlaması yaşattı. Firmalar bu konuda kapalı kapılar ardında geliştirdiği yapay zekâ sistemlerini pazara sunmak zorunda kaldı (En büyük örnek detaylarına burada yer verdiğimiz Google Bard), birçok firma ChatGPT’nin dil modeli olan GPT üzerine birçok servis inşa etti. Yapay zekâ sistemleri elbette 2022 yılında doğmadı. Bu sistemler üzerinde çok uzun zamandır çalışıyor, bu konuya ciddi yatırım yapan çok sayıda oyun firması da yer alıyor. Bunlardan birisi olan oyun devi Ubisoft, bugün oyunların yaratıcı içerik süreçlerine odaklanan yapay zekâ sistemi Ghostwriter ile dikkat çekti. Biliyorsunuz oyunların merkezinde doğrudan ya da dolaylı olarak duyduğumuz diyaloglar yer alıyor, bunların oluşturulması özellikle açık dünyalı büyük oyunlarda çok zaman alıyor.

Ubisoft La Forge tarafından geliştirilen yani şirket içerisinden çıkan Ghostwriter, tam olarak bu konuda devreye giriyor ve oyunlar için diyalog oluşturan kişilerin hayatını kolaylaştırıyor. Gerçek yazarlar tarafından verilen temel verileri analiz eden ve alternatifler üreterek çoğaltan yapay zekâ aracı, yazarların geri bildirimleri doğrultusunda öğreniyor / eğitiliyor ve her seferinde daha doğru ve yaratıcı cümleler oluşturuyor. Bu konuda bir açıklama yapan Ubisoft, sistem için “Ghostwriter’ın arkasındaki fikir, oyun yazarlarına daha büyük işlere odaklanmaları için zaman kazandırmak. Ghostwriter, tekrar eden görevleri daha hızlı ve etkili bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak için yazar kadrosuyla birlikte oluşturuldu ve onlara oyunların anlatısı, karakterleri ve ara sahneleri üzerinde çalışmak için daha fazla zaman ve özgürlük sağlamayı başardı” diyor.

Şirket içerisinde bir süredir aktif olarak kullanılan sistem, örneğin bir şehrin içerisinde yer alan ve oyun içerisinde direkt olarak etkileşim girilmeyen çok sayıdaki karakterin gelişi güzel konuşmalarını çok ciddi oranda çeşitlendirebiliyor. Bu sistem sayesinde açık dünya oyunlarında yaşayan sanal insanlar, daha fazla ve farklı konuda konuşacak ve bu sayede yeni nesil oyunlarda aynı cümleler tekrar tekrar duyulmayacak.

Ubisoft ve Ghostwriter bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş