Bunu biz değil, Nielsen araştırma şirketi söylüyor. Nielsen’in dünya genelinde yaptırdığı araştırma, üç boyutlu televizyon üreticilerini pek memnun etmeyecek çünkü araştırma gösteriyor ki kullanıcılar, 3D gözlük takıp televizyon izlemeye pek sıcak bakmıyor. Araştırmaya katılanların yalnızca yüzde 10’unun önümüzdeki yıl içinde üç boyutlu televizyon almayı planladığını söylemesi bunun bir göstergesi.
Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 15’i de önümüzdeki yıl içinde ‘belki’ üç boyutlu televizyon alabileceğini söylemiş. Ancak araştırmanın en çarpıcı sonucu, yüzde 60’lık bir kesimin kesinlikle üç boyutlu televizyon almayacağını söylemesi. Dünya genelindeki sonuçlar böyleyken Kuzey Amerika’da durum daha da karamsar. O bölgeden araştırmaya katılanların sadece yüzde 3’lük bir kısmı önümüzdeki yıl 3D TV satın almayı planlıyor. Görünün o ki tüketicilerin büyük çoğunluğu üç boyutlu gözlüklerle televizyon izlemek istemiyor. Televizyona entegre, gözlük gerektirmeyen üç boyut teknoojisinin yaygınlaşması için de en az 4-5 yıl olduğu söyleniyor. Hal böyle olunca insanların 3D’ye olan ilgisinin artması için biraz daha beklemek gerektiği ortaya çıkıyor.