Netflix ve Spotify gibi çevrim içi medyaya erişim sağlayan platformların neredeyse hepsi, ücretli abonelik sistemiyle çalışsa da dev sosyal medya servislerinde böyle bir durum şimdilik söz konusu değil. Evet, şimdilik… Örneğin, dünyanın en büyük sosyal medya ağı Facebook da tıpkı medya servisleri gibi ücretli abonelik sistemine geçseydi bu durum sizi nasıl etkilerdi?
TechCrunch sitesinin analizine göre eğer Facebook, kullanıcılarına reklamsız sörf özelliği kazandırabilecek bir sisteme geçmeyi teklif etseydi bu özelliğin en düşük fiyatı aylık 7 dolar olacaktı. Dövizin genellikle çevrim içi abonelik sisteminde çok fazla işlemediğini göz önüne aldığımızda sosyal medya devinin reklamsız Türkiye fiyatının da aylık yaklaşık 8-10 lira olabileceğini söyleyebiliriz. Facebook’un, ödeyenlerin reklamsız içerikler dışında ek özelliklerle sitede sörf deneyimini artırabileceği ücretli abonelik teklifinin de aylık 11 dolardan 14 dolara değişebileceği varsayımında bulunan TechCrunch, yıllık fiyatın da 168 dolara ulaşabileceğinivurguluyor.
Facebook’un reklamlar sayesinde en çok Amerika ve Kanada’da kazandığı biliniyor. Geçen sene sitede reklamını yayımlatan 239 milyon kullanıcıdan 19,9 milyar dolar kazanan sitenin reklam göstermeyi kısıtlamak isteyip istemeyeceği ise merak konusu. Başından beri herkesin servisine ücretsiz erişmesini istediği Facebook’un kurucu Mark Zuckerberg ise insanların sadece kendi servisi için değil hiçbir çeşit abonelik sistemine pek sıcak bakmadığını söylüyor. Bu yüzden reklamlı içeriklerin hala en iyi deneyimi sağladığının altını çizen Zuckerberg’in, politikasıyla da ters düşmek istemediği anlaşılıyor.
Özellikle son zamanlarda başı beladan kurtulmak bilmeyen Facebook için #DeleteFacebook (#HesabınıSil) tarzı kampanyaların başlatıldığını hatırlayacaksınız. Şu an için ücretli abonelik sistemini bir süre daha rafa kaldırmak zorunda olduğu düşünülen sosyal medya devi için o günün gerçekten veya ne zaman geleceği net bir şekilde bilinmese de kullanıcıların bir de Facebook için aylık bir ücret ödemeyi gözden çıkarmak istemeyecekleri oldukça kesin. Peki, siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Facebook’un aylık bir ücret karşılığı sunabileceği özelliklerine abone olmayı ister miydiniz? Düşüncelerinizi yorum yaparak paylaşabilirsiniz.