Ufak hidrojen tüpleriyle çalışan elektrikli bisikletler geliştirildi. Bu altyapı sayesinde tüp değiştirilerek kısa sürede yola devam edilebiliyor.
Hydroride Europe AG tarafından hazırlanan elektrikli bisikletler, şehir içi kullanımına odaklanan standart görünümlü modeller. Bir tanesi katlanabilir yapıda olan bu bisikletlerin fark yaratan noktası hidrojen kullanarak çalışıyor olmaları. Bisikletlerin ortasındaki bölümde, 500 ml’lik su şişesi kadar bir hidrojen tüpü yer alıyor. Bu tüpteki hidrojen, hidrojeni elektriğe dönüştürmek için kimyasal bir süreç kullanan yakıt hücresini (180W) besliyor. Saniyeler içerisinde değiştirilen tek bir tüp ile yaklaşık 60 km’lik sürüş menzili elde edilebiliyor. Pedal desteği ile 23 km/s hıza kadar çıkarabilen 250W gücünde bir elektrik motoruna sahip olduğu aktarılan bisikletler, Hydroride Europe AG firmasının hidrojen merkezli tek çalışması da değiller. Şirketin aynı zamanda kompakt bir hidrojen jeneratörü bulunuyor. Yapılan açıklamaya göre bu jeneratör, 200 ml arıtılmış sudan yaklaşık beş ila altı saat içerisinde 20 gram hidrojen üretebiliyor. HydroRide’ın tüm ürünleri şu an tüketicilere değil HYRYD tabanlı araç paylaşımına yani şirketlere odaklanıyor. Ancak bu durum ileride değişebilir ve hidrojen temelli bisikletler son kullanıcıya da satılabilir.
Hidrojen konusunda başka alanlarda da çalışmalar yapılıyor. Örneğin Ford Trucks geçtiğimiz hafta içinde tek silindirliden sonra çok silindirli hidrojen motorunun ateşlemesini de gerçekleştirdiklerini duyurdu. Bu konuda yapılan açıklamada şunlara yer verildi: “En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak” vizyonu ve sıfır emisyonlu gelecek hedefi doğrultusunda Ar-Ge çalışmalarına hız veren Ford Trucks, alternatif yakıt teknolojileri çalışmalarını bir ileri seviyeye daha taşıdı. Geçen yıl tek silindirli araştırma motoru ile başladığı hidrojen yakıtlı motor çalışmalarını sürdüren şirket, çalışmaları bir ileri aşamaya taşıyarak şimdi de yine kendi tasarımı olan çok silindirli hidrojen motoru H2-Ecotorq’un ilk ateşlemesini başarıyla gerçekleştirdi.
İlk testlerde başarılı sonuçlar ortaya koyan motor ile ekipler sistem optimizasyonu ve geliştirme çalışmalarına devam edecekler. Bu kilometre taşı, şirketin sıfır emisyonlu araç çözümü olarak karbon-nötr ürün portföyünü genişletme yolunda önemli bir adımı temsil ediyor. Bu gelişmeyle Ford Trucks ayrıca ağır ticari araçlarda 2040’ta sıfır emisyon hedefinde önemli bir dönüm noktasına daha ulaşmış oluyor. Şirket, sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda ağır ticari araç sektöründe geleceğin ulaşım teknolojilerine öncülük ediyor.
“Generation F hareketi” ile sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle büyük bir dönüşüm yolculuğu başlatan Ford Trucks, ilk tam elektrikli kamyonunu 2025 yılında yollara çıkarmak üzere çalışıyor. Elektrifikasyonun yanı sıra alternatif yakıt teknolojilerine odaklanan şirket, geleceğin mobilite çözümlerine değer katma vizyonuyla Avrupa Birliği’nin ‘Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi’ projesi çerçevesinde hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i de geliştiriyor.