reklamı kapat

POPÜLER

Undertale incelemesi

under2

DİKEN ÜSTÜNDE OTURURCASINA

İster saldırgan olun, isterseniz de barış yanlısı, rakipleriniz bir süre boyunca sizinle kapışmak isteyecekler ve savunma yapmanız gerekecek. Fox, burada da klasik sistemin dışına çıkmayı başarmış. Normal şartlarda düşman saldırır ve siz de aldığınız hasarın ne kadar olduğunu görene kadar beklersiniz. Burada ise her saldırı anında bir kutucuk açılıyor ve ruhunuzu temsil eden bir kalbi kontrol ederek gelen ataklardan kaçmaya çalışıyorsunuz. Onlarca farklı şekli bulunan bu hızlı atakların tamamından sıyrılabilirseniz, hasar almadan turu atlatmış oluyorsunuz.

Bu sayede oyun sizi şansa veya gücünüze dayalı değil, reflekslerinize göre cezalandırmış oluyor. Koltuğuna yayılıp oyun oynamayı sevenlerin pek hoşnut olmayacağı bir durum bu, kabul ediyoruz. Ancak toplasanız 6-7 saat süren bir oyun için de azıcık dikkat kesilmek çok zor bir iş olmasa gerek. Nasılsa savaş sekansları dışında çevrenizdeki dünyayı keşfetmekle ve karşınıza çıkan karakterleri dinlemekle zaman geçireceksiniz. Bu süre içinde yeterince aylaklık edebilirsiniz.
BAZEN AZA KANAAT ETMEK GEREKİR

Toby Fox’un programlama ve senaryo ile birlikte müziklerin de altında imzasının olduğundan bahsetmiştik. Abimiz, oturmuş ve oyun boyunca kulağınıza çalınan tüm melodileri tek başına ortaya çıkarmış. Hepsi için aynı mükemmellikten dem vurmak kolay değil ancak özellikle her boss için ayrı ayrı temalarla hazırlanmış müziklerin son derece etkili kullanıldığını söyleyebiliriz. Undertale, teknolojisi bendinden taşıp monitörden fırlamayan oyunları sevmeyenlere yönelik bir oyun değil. Ancak özellikle bu kadar az oyun olan bir dönemde, duygularınızı ele geçirecek kadar eşsiz bir oyun olduğunu mutlulukla söyleyebiliriz.