KELEBEK ETKİSİ
Biliyoruz biliyoruz, bu seçimler ve bunların gidişata etkisini daha önce çok gördük. Her oyun bunu yapacağını söylüyor ama sonuç yine hüsran, yine hayal kırıklığı. Ancak Until Dawn öyle değil, gerçekten değil. İlk defa bir oyun yaptığınız seçimlere göre gerçekten şekilleniyor ve sonuçlarını suratınıza vuruyor. Kelebek etkisi teorisini bilirsiniz. Hani gerçekleştireceğiniz küçücük bir eylemin gelecekte devasa sonuçlara neden olacağını söyleyen teori. İşte oyun bu teoriyi kullanıyor ve irili ufaklı her seçimi değerli kılıyor. İki kişinin tartışmasında tutacağınız taraf, ileride ihtiyaç duyduğunuzda alacağınız yardımı etkiliyor mesela. Veya daha ilk bölümde söylediğiniz bir cümle, oyunun sonunda engel olamayacağınız sonuçlara kapı açıyor. Oyunda sürekli ama sürekli bazı seçimler yapıyorsunuz ve bazı seçimleriniz sonrası ekranda kelebekler uçuşması size kelebek etkisini tetiklediğiniz bilgisini veriyor.
Bir noktadan sonra gelecekteki olayları kökünden değiştireceğinizi bilmek, yapacağınız her seçimi elleriniz titreyerek yapmanıza neden oluyor.
DÖRDÜNCÜ DUVARI YIKMAK
Oyun içi seçimler ve bunların sonuçları çok iyi kurgulanmış. Ancak bundan çok daha iyi kurgulanan bir kısım daha var. Bölümler arasında bir psikiyatri kliniğini ziyaret ediyorsunuz ve karşınızdaki doktor (ki kendisini Prison Break’ten John Abruzzi olarak hatırlayacağınız Peter Stormare canlandırıyor) direkt olarak sizinle iletişim kuruyor. Dördüncü duvarın tamamen yıkıldığı bu bölümlerde, doktor sizinle korkularınız ve kararlarınız üzerine sohbetler gerçekleştiriyor. Örneğin elinize tutuşturduğu bir defterde mevcut seçeneklerden hangisinin sizi daha çok korkuttuğunu belirtmeniz gerekiyor. Bahsetmiş olduğunuz bu korku ve seçimler, oyun sırasında aleyhinize delil olarak kullanılıyor. Silah yerine bıçağın mı daha ürkütücü geldiğini söylediniz? O halde katil üzerinize saldırırken silah değil bıçak kullanıyor. Yani sadece verdiğiniz kararlarla değil, aynı zamanda bireysel korkularınızla da oyunu şekillendirmiş oluyorsunuz. Belli ki yapımcı firma Supermassive Games bu seçim-sonuç ilişkisine gerçekten kafaya takmış ve nasıl yapılması gerektiğini herkese göstermek istemiş.