İkinci el otomobil pazarında 2020 yılının hareketli, yüksek rekabetli ve aynı zamanda son derece dengesiz bir ortamın deneyiminlendiğini belirten uzmanlar 2021 yılı için beklentilerini açıkladı.
Koronavirüs salgını sonrası sıfır otomobillerin bulunabilirliği oldukça azalmıştı. Aksayan tedarik zinciri yüzünden neredeyse hiçbir markada hazırda otomobil bulunamıyordu. Hal böyle olunca kullanıcılar ikinci el otomobil piyasasına yöneldi. Ancak fiyatlar salgının etkisi kaybetmesi ile birlikte normale dönmeyi başladı. Sektör içinden de konu ile ilgili açıklamalar geldi. Uzmanlar fiyatların dengeleneceğini düşünüyor
DOD Satış Müdürü Erol Gündoğan, “Pandeminin etkisini göstermeye başlamasıyla oluşan durgunluk, Haziran ayında açıklanan ekonomi paketiyle yerini, bir çnceki yılın aynı ayına oranla yüzde 93 seviyesinde büyümeye bıraktı. Bu bir önceki aya oranla ise yüzde 103 seviyesinde bir artış anlamına geliyordu. Bu durum, kontrol dışı fiyatlandırmalar yaşanmasını da beraberinde getirdi.
Ortalama yüzde 35 seviyesinde fiyat artışı yaşanan modeller oldu. Bu dönemde yapılan ÖTV düzenlemesi de 2. el araç fiyatlarının artmasını etkileyen bir başka etken oldu. Tüm bu gelişmelere karşın, 2020 yılı Ocak-Kasım döneminde TÜİK verilerine göre 6 milyon 127 bin 556 adet otomobil el değiştirdi ve 2019 yılına oranla yüzde 12 seviyesine bir büyüme gerçekleştiği görüldü.
Sıfır araç markalarında yaşanan tedarik sorunu araçların 2. el pazarına dönmesine neden oldu. Pazarda en yüksek artış yüzde 45 ile 0-1 yaş arası araçlarda yaşandı. Aynı zamanda pazarın yüzde 51 gibi bir seviyeyle C segmentinde konumlandığını da görüyoruz. Şu an yüzde 10-12 bandında bir düşüş olduğunu söyleyebiliriz.
Fiyatlar pandemi etkisinin azalması ve 2021 model araçların pazardaki yerini alması ile birlikte gerçek değerini bulacaktır ancak bu noktadan sonra major fiyat değişiklikleri öngörmüyoruz” ifadelerine yer verdi.