İkinci el otomobil piyasasının her geçen gün daha da talep gördüğü şu günlerde uzmanlardan alım satım sırasında yapılan usulsüzlükler hakkında bir değerlendirme daha geldi.
Koronavirüs salgını sonrası sıfır otomobillerin bulunabilirliği oldukça azalmıştı. Aksayan tedarik zinciri yüzünden neredeyse hiçbir markada hazırda otomobil bulunamıyordu. Hal böyle olunca kullanıcılar ikinci el otomobil piyasasına yöneldi. Ancak kimi zaman alım ve satımlar sırasında kullanıcılar tam olarak doğru bilgilendirme yapmıyor. Araçların gizlenen kusurları ileriki dönemlerde kullanıcılara olumsuz durumlar yaşanabiliyor. Yapılan dolandırıcılıkların yanı sıra bu da oldukça büyük bir problem. Dolayısı ile ufak lokal boyaların dahi taraflar ile paylaşılması gerekiyor.
Expertiz Ozan Ayözger, “Dolandırıcılık yerine, eksik veya hatalı bilgi verilmesi sonucunda sorun yaşayarak şubelerimize gelen araç alıcılarıyla fazlasıyla karşılaşıyoruz. Bu durum genelde araçların hasar geçmişleri ile alakalı oluyor.
Örnek verecek olursak; Boyasız olarak satışa sunulan bir araçta bir ya da birkaç parçada boya çıkma durumu veya satıcı tarafından boyalı olarak bildirilen parçaların değişmiş olduğunun tespit edilmesi gibi durumlarla oldukça sık karşılaşıyoruz. Özetleyecek olursak; araca talip olan kişiye araç sahibi tarafından verilen bilgilerle, bizim kontrollerimiz sırasındaki tespitlerimiz arasında büyük farklar oluşabiliyor.” ifadelerine yer verdi.
Bu da Ford’un tamamen elektrikli Mustang modeli