Vodafone Türkiye Nisan 2015 – Mart 2016 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarını açıkladı. Telekom pazarında en çok büyüyen operatör olduğunu belirten şirket, 2015-2016 mali yılında güçlü büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye, Türkiye’nin dijital dönüşümüne odaklı stratejik yatırım programıyla 2015-16 mali yılında 4.5G lisans bedeli dahil 4,2 milyar TL’lik yatırım yaptı ve toplam yatırımlarını 18 milyar TL’nin üstüne çıkardı.
Şirket, yıllık toplam gelirlerini yüzde 27 artırarak tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 9,3 milyar TL’ye ulaştırdı. 1,7 milyar TL’lik FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) ve 22,2 milyon abone sayısına ulaşan Vodafone Türkiye, 2015-16 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini yüzde 88 artırdı. Vodafone Türkiye’nin servis gelirleri ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,7 artış kaydetti.
Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı ise 2015-16 mali yıl sonu itibariyle 22,2 milyona ulaştı. 2015-16 mali yılında toplam 1,4 milyon net abone artışı sağlayan şirket, bu mali yılda “en yüksek net mobil abone kazanan operatör” olmayı başardı. Şirketin, faturalı abone sayısı ise 1,2 milyon artış ile 9,8 milyona çıkarken, ortalama abone başına gelir (ARPU) son çeyrekte yüzde 13 artış kaydetti.
Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 136 artarken veri gelirlerindeki hızlı büyüme de devam etti. Vodafone Türkiye, 2015-16 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini yüzde 88 artırdı. Şirketin akıllı telefon penetrasyonu bu mali yılın sonunda geçen yılın aynı dönemine göre 17,5 puan artarak yüzde 64’e yükseldi.
1 Ocak 2015 tarihinde “Vodafone SüperNet Telefonsuz ADSL” hizmetini lanse eden Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi devam etti. Mali yılda 265 bin net abone artışı sağlayan şirketin sabit genişbant abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 4 katına çıkarak 363 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise mali yılında yüzde 45 arttı.