Vodafone Türkiye, Borusan Telekom’u satın aldı

29 Aralık 2009 14:21

Vodafone Türkiye, halihazırda 3000 kurumsal müşterisi bulunan ve kurumsal sabit iletişim pazarının önde gelen alternatif Telekom operatörlerinden biri olan Borusan Telekom’u bünyesine katmak üzere Borusan Holding ile el sıkıştı. Bu gelişme ile kurumsal iletişim pazarındaki konumunu daha da güçlendirecek olan Vodafone Türkiye, şu soralar satın alma işlemi ile ilgili resmi kurumların onayını bekliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ve Borusan Holding CEO’su Agah Uğur’Un katılımıyla gerçekleştirilen satış sözleşmesi imza töreni sırasında bir de konuşma yapan Serpil Timuray, Vodafone Türkiye olarak faaliyete geçtikleri 2006 yılından bu yana önemli yatırımlar yaptıklarını ve iletişim pazarında güçlü bir oyuncu olma hedefiyle yatırımlarına devam ettiklerini belirterek, konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Bu satın alma kararımız, Vodafone Türkiye’nin ‘müşterilerimizin güvenilir iletişim ortağı olma’ vizyonumuz doğrultusunda yaptığımız uzun dönemli yatırımlarımızdan ve girişimlerimizden biridir. Kurumsal müşterilerimize, ses ve veriyi kapsayan tüm iletişim ihtiyaçlarını mobil ve sabit iletişim teknolojiler ile birlikte karşılayan ‘tek çözüm ortağı’ olma stratejimizle uyumlu bir adımdır. Borusan Telekom’un sahip olduğu fiber optik ağı altyapısı ve altyapı kurma deneyimleri de özellikle veri hizmetlerimize büyük değer katacaktır.”

“HİZMET YELPAZEMİZİ GELİŞTİRMEKTEYİZ”
“Vodafone’nun kurumsal müşterilere yönelik başarılı hizmet performansı, Şubat 2009’da GSM Association tarafından verilen ‘En İyi Kurumsal Hizmet Ödülü’ ile bir kez daha tescillenmiştir. Vodafone’un kurumsal iletişim alanındaki uluslararası bilgi ve tecrübelerini de aktararak kurumsal müşterilerimize sunduğumuz hizmet yelpazemizi sürekli geliştirmekte ve çeşitlendirmekteyiz. Bu bağlamda Borusan Telekom’un bünyemize katılmasından doğacak sinerji ve bilgi birikiminin büyük kurumlar ve KOBİ’ler dahil olmak üzere Türkiye’deki tüm işletmeler için önemli fırsatlar ve faydalar yaratacağına inanıyoruz. Gerek Vodafone Türkiye’nin kurumsal müşterilerine, gerekse Borusan Telekom’un kurumsal müşterilerine daha geniş bir hizmet yelpazesi sunarak, operasyonlarına daha fazla katma değer sağlamayı ve müşteri memnuniyetini daha artırmayı hedefliyoruz,” diyerek sözlerine devam eden Serpil Timuray, sözlerini şu şekilde noktaladı: “Borusan Telekom, yüksek müşteri memnuniyeti, ileri hizmet kalitesi ve yetkin insan kaynağı ile Türkiye kurumsal sabit iletişim pazarının önde gelen alternatif telekom operatörlerindendir. Şimdiye kadar gösterdikleri bu başarıdan ötürü tüm Borusan Telekom çalışanlarını tebrik ediyor, aramıza katılacak olmalarından dolayı memnuniyetimizi ifade etmek istiyorum. Başarılarını hep birlikte Vodafone Türkiye çatısı altında büyütmeye devam etmek ve tüm operasyonlarımızı çok daha ileri noktalara güçlü bir ekip olarak taşımak için büyük heyecan duyuyoruz. Bu antlaşmanın; şirketlerimiz, çalışanlarımız, bayilerimiz, iş ortaklarımız ve en önemlisi de müşterilerimiz için ‘değer yaratacak bir girişim’ olduğuna inanıyor, sektörümüze hayırlı olmasını diliyoruz.”

“5 YIL İÇİNDE EN ÖNEMLİ KURUMSAL HİZMET SAĞLAYICILARINDAN BİRİ OLDUK”
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur ise imza töreninde yaptığı konuşmada; “Borusan, telekomünikasyonu geleceğin yüksek katma değer yaratacak sektörlerinden biri olarak saptayarak 2000 yılında sektöre ilk giren şirketlerden biri oldu. 5 yıl içinde en önemli kurumsal hizmet sağlayıcılarından biri haline geldik. Borusan Telekom performansı ile kendi sektöründe bir başarı hikayesi yaratmıştır. Ancak sektördeki entegrasyona yönelik trendler ve faaliyet gösterdiğimiz enerji, çelik ve lojistik sektörlerindeki büyüme hedeflerimiz bize telekom işinden çıkma kararı aldırdı. Akılcı bir anlaşmaya kadar da rekabet gücümüzü geliştirecek yatırımlarımızı aralıksız sürdürdük.” Uğur konuşmasını ise şöyle tamamladı: “Borusan Telekom şu anda çok yönlü bir iletişim operatörüne entegre olabilecek mükemmel bir kurumsal hizmet sağlayıcı konumundadır. Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yüzde 38’inin iletişim alanında stratejik iş ortağıdır. Yaptığımız görüşmelerde şirketimizin bu konumu ile Vodafone’a büyük bir katma değer sağlayabileceği anlaşıldı. Bu bünye değişikliğinin gerek müşterilerimiz gerekse de çalışanlarımız için en yüksek katma değeri yaratacağına da inanıyoruz.”

GELİRİ, 70 MİLYON AMERİKAN DOLARI
2000 yılından bu yana kurumsal müşterilere sabit işetişim hizmetleri sağlayan Borusan Telekom, 2004 yılında A Tipi Lisansı edinerek Uzak Mesafe Telekom Hizmetleri sunmaya başlamış ve 2006’dan bu yana ise, sabit ses hizmetleri sağlamaktaydı. Fiber optik ağ altyapısı da bulunan Borusan Telekom, aynı zamanda Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yüzde 38’inin stratejik iletişim ortağı olarak yüksek hizmet kalitesini de ispatlamış olup, 31 Aralık 2008 tarihi itibariyle geliri 70 milyon Amerikan Doları’dır.

Paylaş