reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen LOG Tasarım

Volkswagen Almanya’da fabrika kapatmayacak, ancak 35 binden fazla kişinin işine son verecek; ayrıca Golf üretimi de Meksika’ya kaydırılacak

 - Güncelleme: 21 Aralık 2024 12:04

Çok zor bir dönemden geçen otomobil devi Volkswagen, IG Metall sendikası ile yapılan anlaşma çerçevesinde Almanya’da fabrika kapatmayacak.

Volkswagen yönetimi, geçtiğimiz günlerde işçilerin ikramiye ödemelerinden vazgeçmeleri halinde Almanya’daki fabrikaları 2030’a kadar açık tutmaya ve iş güvencesi anlaşmalarını yeniden yürürlüğe koymaya açık olduğu belirtmişti. Bugün gelen bilgiye göre “IG Metall” sendikası ile yapılan anlaşma sayesinde Almanya’daki Volkswagen fabrikaları uzun bir süre daha çalışmaya devam edecek. Sendikanın anlaşma kapsamında 2031 yılına kadar ücret artışı talebinde bulunmayacağı aktarılırken, bu anlaşma her şeyin yoluna girdiği anlamına gelmiyor. Çünkü artık resmi olarak Almanya’da 2030’a kadar 35 binden fazla çalışanın işten çıkarılacağı açıklanıyor. Şu anda Almanya’da yaklaşık 120 bin çalışanı bulunan şirket, tasarruf planları kapsamında Almanya’daki üretim kapasitesini 734 bin araca indiriyor. Büyük işten çıkarma sayesinde işgücü maliyetlerinde yıllık 1,5 milyar euro tasarruf sağlayacağı açıklanan üretici, Golf ve Golf Estate üretimini de 2027 itibarıyla Meksika’ya kaydırıyor.

Geçtiğimiz aylarda bir açıklama yapan şirket CEO’su Oliver Blume, kötü durumların arkasında onlarca yıldır süregelen yapısal sorunlar olduğunu belirtmişti. Aynı zamanda Porsche’nin CEO’su da olan Blume, dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisinin yeniden toparlanması için maliyetleri büyük ölçüde azaltması gerektiğini dile getirmişti. CEO daha sonraki açıklamasında ise yeniden toparlanmak adına fabrika kapatma ve işten çıkarmaların artık kaçınılmaz olduğunu söylemişti.

Bundan önce bir açıklama dikkat çekmişti. Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck Volkswagen’den ucuz elektrikli araç istemişti. Şirketin adının Almanca halkın arabası anlamına geldiğini belirten ve hemen herkesin karşılayabileceği 20 bin euro bandında bir elektrikli araç üretilmesini isteyen Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck, VW imzalı mevcut elektrikli araçları yüksek fiyatları üzerinden “lüks” olarak nitelendiriyor. Çin’in düşük fiyatlı araçlarıyla mücadele etmekte zorlanan Volkswagen, aslında çok uzun zamandır uygun fiyatlı bir kompakt elektrikli üzerinde çalışıyor. Ancak o aracın pazara ne zaman çıkarılacağı henüz bilinmiyor.

Dev üretici geçtiğimiz ay başka bir haberle daha gündeme gelmişti. Teknik geliştirme süreçlerinin başındaki isim Kai Grünitz tarafından yapılan açıklamaya göre Volkswagen, maddi tasarruf elde etmek adına yeni otomobil geliştirme sürecini 4-5 yıldan 30-36 aya düşürüyor. Şirket yeni dönemde daha az prototip üretileceğini ve daha fazla dijital test gerçekleştirileceğini belirtiyor. Bu konuda, “Artık tüm geliştirme sürecini dijital bir prototip üzerinde yürütebiliyor, ürün geliştirme sürecini kısaltabiliyor ve detaylı testlerden ödün vermeden maliyetleri düşürebiliyoruz.” diyen Grünitz, gerçek testlerin azalmasının kaliteye hiçbir olumsuz etkide bulunmayacağını iddia etmişti.

Volkswagen haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu