Almanya merkezli otomobil devlerinden olan Volkswagen, araçlarının çok agresif görünmesini istemiyor.
Volkswagen’in tasarım müdürü Andy Mindt, verdiği bir röportaj kapsamında, “Ucuz plastik malzemelerden kurtulmaya çalışacağız ve bunun yerine kaliteli kumaşlar kullanacağız” demişti. Bu adımıyla araç içindeki kaliteyi/kalite algısını artırmak isteyen marka, bu şekilde sürdürülebilirliği de geliştirmek istiyor. Araçlarındaki “sade ve kullanışlı” tasarım anlayışını devam ettireceklerini belirten Mindt, araçlarının çok agresif görünmesini istemediklerini aktarıyor. “Çoğu insanın en havalı kişi olmak ya da toplum içinde agresif görünmek istemediğine inanıyorum” diyen Mindt, verdiği son röportaj kapsamında şunları da söyledi: “İnsanlar iyimser, mutlu ve iyi bir dış görünüşe sahip olmak istiyorlar. Agresif olmaya ne gerek var? Bizim özümüzde temelde iyi birisi olmak var.” Uzun yıllardır “ağır başlı” ya da “geleneksel” bir marka olarak geçen Volkswagen, bunu yeni dönemde de sürdürecek gibi görünüyor.
Biliyorsunuz Volkswagen son dönemde güzel gelişmelerle gündeme gelmiyor. Geçtiğimiz aylarda ciddi maddi tasarruf hedefiyle büyük bir işten çıkarma gerçekleştiren şirket, bu adımıyla beklediği maddi etkiyi elde edemedi. Geçtiğimiz ay tasarruf hedeflerinin üç milyar avro kadar altında kaldığı aktarılan şirket, bu yüzden Almanya merkezli fabrika kapatma planları yapıyor.
Bunun arkasında giderlerin artması, ABD pazarının yavaşlaması ve elektrikli araçlardan elde edilen gelirin düşük olması gibi birden fazla neden yer alıyor. Çinli üreticilerin fiyat-performans oranı çok yüksek araçlarıyla mücadele etme konusunda da sorun yaşayan marka, zararı kontrol altında tutmak adına önümüzdeki aylarda Zwickau’daki, Dresden’deki ya da Kassel’deki fabrikalardan birisini kapatabilir. Kassel, Dresden ve Zwickau’daki fabrikalarda şu anda 26 binden fazla kişinin istihdam edildiği aktarılıyor.
Şirketi daha önce gündeme getiren ise bir Çin gelişmesi olmuştu. Çıkan haberlere göre büyük Çin pazarına özel ortaklık SAIC Volkswagen, Nanjing’deki Passat ve Skoda araçların üretildiği, yıllık 360 bin araçlık üretim kapasitesi olan fabrikayı kapatmayı planlıyor. Bu adımın yeni yılda atılacağı aktarılıyor, fabrikanın üretim ciddi oranda azaltılarak kurtarılma ihtimali de bulunuyor. Tüm bu olumsuz gelişmelerin üstüne çalışanlarla bir araya gelen Volkswagen Grubu Finans ve Operasyon Direktörü Dr. Arno Antlitz, markamızı kurtarmak için “Bir, belki de iki yılımız var” tarzında endişe verici bir açıklamada bulunmuştu.