Volkswagen’in bekleneni veremeyen CC modelinin yerine getirdiği Arteon yakın dönemde yollara çıkacak.
Mart ayında ön siparişleri başlayan aracın en önemli parçalarından birisi yeni nesil teknolojik destek üniteleri. Volkswagen dahil olmak üzere neredeyse tüm üreticilerin geliştirme sürecini yürüttüğü otonom sürüş teknolojisinin izleri niteliğinde elektronik destek ünitelerine sahip olan Arteon’da bu teknolojinin yeteneklerinden birisi yeni bir programla karşımıza çıkıyor.
Acil durum asistanı 2.0 adıyla Arteon’da sunulan bu özellik direksiyon başında herhangi bir rahatsızlık geçiren kullanıcılar için hayat kurtarıcı bir özellik olma niteliğini taşıyor.
Volkswagen’in halihazırda var olan
adaptif hız sabitleyici,
yan bölge asistanı,
park asistanı ve
şerit takip asistanı gibi donanımların kombinasyonundan faydalanan özellikte araç içi algılayıcıların da önemli rolü var. Devam eden sürüş sırasında sürücüyü takip eden sistemde eğer
fren,
gaz veya
direksiyona kullanıcı tarafından bir süre herhangi bir tepki verilmezse ilk adımda araç içerisinde sesli bir uyarı veriliyor. Eğer bu uyarının ardından sürücü tarafından halen bir tepki gelmezse Arteon “tehlike ışıklarını” açılarak kendisini güvenli, yakın bir şerite yönlendiriyor. Sistem, yolda çizgileri tanımak için şerit asistanını ve arabayı yönlendirmek içinse park asistanını kullanıyor. Direksiyona yapılan müdahale sırasında da adaptif hız sabitleyici aracın hızını kademeli olarak düşürürken yan bölge asistanı ve radarlar Arteon’un çevresini analiz ederek diğer araçlara çarpmamasını sağlıyor. Geçtiğimiz dönemde BMW başta olmak üzere premium üreticiler tarafından da benzer yapıda sunulan bu teknolojiler otonom sürüş teknolojisinin insan hayatına olan olumlu etkilerinin en büyük örneklerinden birisi olarak karşımızda duruyor.