Volkswagen ile başlayan emisyon problemi, Audi cephesinde derinleşmeye devam ediyor.
Almanya merkezli Bild tarafından Amerika’daki Audi modellerinde yapılan emisyon testleri sırasında, California Hava Kaynakları Merkezi’nin (CARB), Audi’nin emisyon testlerinde gerçek salınımı değerini düşüren bir yazılımı, otomatik vites kutusuna entegre ettiği iddiasını geçtiğimiz hafta sizlerle paylaşmıştık. Habere göre standart emisyon testlerinde araçlarda direksiyonun döndürülmediğini bilen yetkililer, direksiyonun standart konumda tutulması sırasında emisyon değerleri Audi’nin verdiği değerler ile eşleşirken, direksiyonu 15 derecelik açının üzerinde hareket ettirilmesiyle, açıklanan değerin üzerinde bir karbon salınımına rastlanmıştı. Aradan geçen bir haftanın ardından soruşturma süreci başladı ve marka CEO’su dahil tüm yöneticiler bu soruşturma kapsamına alındı.
Yetkililerle ilk görüşmenin sağlanmasıyla birlikte iddialar, kanıtlar ve savunmalarda ortaya çıktı. Audi’nin kullandığı yazılımın emisyon değerleri üzerinde farklılık yaratabileceğini kabul eden Audi ve Volkswagen ekibi iddianın merkezi olan adaptif vites sisteminin teknik açıklamasını yaparak savunmasına ekledi. ” Adaptif vites programı test sonuçlarında farklı değerlerin elde edilmesine yol açabilir. Normal şartlarda bu sistemin görevi sürücünün sürüş karakterini algılayarak ona en iyi sürüş deneyimini sunmaktır.” diyen yetkililer vites düşürme aralıklarının fazla olmasıyla birlikte yakıt tüketimin ve performansın iyileşmesinde etkili olduğunun altını çizdi. Volkswagen’in dolaylı yoldan da olsa bu süreci kabul etmesiyle soruşturma daha da derinleşecek gibi gözüküyor.