Elektrikli otomobil yatırımlarını günden güne artıran Alman markası Volkswagen, Avrupa otomobil piyasası için ilginç bir veri paylaştı.
Dizel skandalının ardından Volkswagen, elektrikli araç yatırımlarını oldukça artırmıştı. Marka kullanıcıların gözünde imajını zedelemek istemiyordu. Bu yüzden de bir süre dizel satışları ile ilgili açıklama yapmaktan kaçındılar. Bu sırada dizel otomobillere yatırım daha sessiz olarak devam etti. Çünkü yaşanan skandalların yanında, kullanıcılar tam olarak dizelden vazgeçmiş değildi. Hatta markanın Almanya’da artan satışlarının büyük bir kısmını dizel otomobiller oluşturuyordu. Alman üretici, dizel araçlar için gelen sipariş payının 2017 yılında yüzde 39 olduğunu, geçen yıl ise bu oranın yüzde 43’e yükseldiğini bildirdi. Bu artış sadece ticari cephesinde de yaşanmadı. Sadece bireysel kullanıcıların oranı da yüzde 15’den yüzde 27’ye yükseldi. Bu veriler size markanın dizel skandalından hiç etkilenmediği izlenimini vermesin. Çünkü CNN’e göre 2015 yılında dizel satışları Volkswagen’nin gelirinin yüzde 49’unu oluşturuyordu. Görebileceğiniz üzere herşeye rağmen bir ciddi bir düşüş mevcut.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen Satış Kurulu Üyesi Jurgen Stackmann yaptığı açıklama dizelin önemi kaybetmediğini söyledi. Stackmann: “Almanya’da dizel tartışmaları kimi zaman çok duygusal olarak değerlendirildi. Ama bu değerlendirmeler gerçeklerden uzaktı. Verimliliği ve çevre kirliliğini önemseyen dizel motorlar hala tüketici tarafından tercih ediliyor. Özellikle uzun seyehatlar yapan sürücüler için bir önümüzdeki senelerde de değişmez bir unsur olacaktır” şeklinde konuştu. Gel gelelim dizel sonsuza kadar üretilmeyecek. Volkswagen’nin 2026 yılına kadar içten yanmalı motorları terk etme gibi bir hedefi olduğunu da hatırlatalım.
İlginizi çekebilir
Volkswagen efsanesi geri dönüyor: ID. BUGGY