Almanya merkezli popüler geliştirici yakın zamandaki Audi projesinin ardından bu kez Volkswagen Beetle Convertible’ı garajına alıyor.
Çıkış noktasından itibaren otomobil dünyasının enleri arasında kendisine yer açan Volkswagen Beetle‘ın günümüzde satışta olan versiyonu için “bekleneni verdi.” demek biraz zor. Savaş döneminde Alman ordusunun yardımcılarından olan klasik versiyonun günümüzde hala yeni jenerasyonun önünde olduğu tartışılmaz bir gerçek. Her ne kadar genel dış tasarım hatlarıyla klasik versiyonu andırsa da özellikle sahip olduğu için dizayn ile genlerinden kopuk olduğunu düşündüğümüz son jenerasyonun üretimden kaldırılabileceği dedikodularını da sizlerle geçtiğimiz süreçte paylaşmıştık. Bu gibi negatif detaylar bir kenara bırakarak işin olumlu yanlarına bakmaya çalıştığımızda ise ikincil geliştiricilerin oldukça keyifli modifikasyonları karşımıza çıkıyor. Söz konusu Volkswahen grubu olunca da artık LOG okuyucularının iyice aşina olduğu ABT, ön plana çıkmaya devam ediyor. Geçtiğimiz ay Q7 projesiyle gündeme gelen marka bu kez Beetle Convertible’a keyifli bir dokunuş gerçekleştirmeyi tercih etmiş.
Motor ve donanım olarak iki başlıkta ele alabileceğimiz geliştirmenin mekanik ayağıyla başlayalım. Fabrika çıkışında yaklaşık 220 beygir güç üreten 2.0 litre hacmindeki turbo motor artık 290 beygir limitlerine ulaştırılmış durumda. Bu güç artışıyla birlikte gelen performans değerlerindeki iyileşmenin kontrol altına alınabilmesi adına da altı pistonlu kaliperlerin fren sisteminden sorumlu hale getirildiğini görüyoruz. Dış tasarımda jant ve ufak gövde dokunuşlarıyla desteklenen geliştirmede daha çok kokpite odaklanılmış diyebiliriz. Burada konsolu tamamen karbon görünümle kaplayan ABT ekini, koltukların deri döşemelerini de kalite algısını artıracak şekilde elden geçirmiş. Fiyatıyla ilgili henüz herhangi bir detayın paylaşılmadığı bu geliştirme farklı motorlara sahip Beetle versiyonları için de sunulacak.