Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer, Seat için dönüşüm sinyallerini vererek gelecek hakkında ciddi mesajlar paylaştı.
2030 yılına kadar çok ciddi değişimlere ve gelişimlere sahne olacak otomotiv endüstrisinde, pek çok beklenmedik adım da önümüzde. Son olarak Fiesta‘da gördüğümüz gibi köklü modellerin yollar veda edeceği bu süreçte marka bazlı olarak da ciddi kimlik değişimleri bizi bekliyor. Avrupa pazarını domine eden Volkswagen Grubu içerisinde de bahsettiğimiz bu değişimleri fazlasıyla göreceğimiz bir senaryo karşımızda. Grup içerisinde yer alan Seat için açıklamalarda bulunan VW CEO’su Thomas Schäfer, değişim sinyallerini verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen Grubu içerisinde Seat için kritik eşik 2029 olabilir
Açıklamalarında halihazırda bir karar aşaması içerisinde olduklarını vurgulayan Thomas Schafer; “Son zamanlarda var olan spekülasyonların aksine Seat’tan vazgeçmiyoruz. Sadece gelecek planlamasıyla ilgili net bir karara ihtiyacımız var. Planlamalar üzerinde hala çalışıyoruz. 2028-2029 yılına kadar ciddi bir değişim olmayacak. Seat, genç kullanıcı kitlelerine erişen giriş seviyesi bir marka konumunda. Avrupa pazarında önemli bir rolü var.” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Cupra’yı da Seat’ın geleceği olarak lanse eden Schafer, elektrifikasyonda bu cepheyi biraz daha öne çıkartıyor. Seat’ın önümüzdeki süreçte bir mobilite markası kimliğine dönüşme ihtimali de oldukça yüksek. 2020 yılında “Mo” markası altında elektrikli scooter ve motosiklet lanse eden Seat’ın önümüzdeki süreçte bu kulvarda çözümlere ağırlık verme potansiyeli de söz konusu. Bu dönüşüm süreci Renault Mobilize markasına da bir rakip niteliği taşıma potansiyelinde. Seat’ın Avrupa’da 2035 olarak belirlenen içten yanmalı araç satış yasağının son dönemlerine kadar başarılı modeli Arona ve Ibiza ile kompakt segmentteki çözümleri de devam edebilir. 2022 yılında üretimden de kaynaklı olarak Avrupa satışlarında ciddi gerileme görülen Seat için gruptaki diğer markaların aksine yeni nesil bir elektrikli araç kotası açılmaması da dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir
2022 Seat Arona çarpışma testi