Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, Çin pazarında yeniden güçlü hale gelmek adına kesenin ağzını açtı.
Almanya merkezli devlerden Volkswagen, bugün resmi olarak duyurulduğu kadarıyla Çin pazarındaki yerini güçlendirmek ve bu pazardan pay almaya devam edebilmek adına Hefei’deki merkezine tam 2,68 milyar dolarlık bir yatırım yapıyor. Bu merkezde daha önce yapılan 700 milyon dolarlık yatırım ile bir araya gelinen Çinli Xpeng firmasıyla beraber iki farklı otomobilin geliştirileceği aktarılıyor. Şu aşamada Volkswagen ve Xpeng ortak üretimi ilk aracın 2026 yılında yollara çıkarılması hedefleniyor, şirketin 2030 yılına kadar ülkede tam 30’dan fazla BEV sunmayı planladığı verilen bilgiler arasında yer alıyor. Bu yatırım kapsamında ayrıca şu an Çin yollarında 50 milyondan fazla VW Grubu aracın bulunduğu da açıklanıyor. Bu arada dev şirket sadece bununla yetinmiyor, Audi’nin ortaklık kurduğu SAIC’le de çalışmalar planlıyor. Şirket, Audi ve SAIC’le beraber ortak geliştirilen yeni araçlar ve yeni bir elektrikli otomobil platformu da dahil olmak üzere daha fazla iş birliği hedefliyor.
Volkswagen geçtiğimiz aylarda bir, “mutlaka kemer sıkmalıyız” açıklaması ile gündeme gelmişti. Volkswagen Binek Araçlarının CEO’su Thomas Schäfer, yapılan bir şirket içi toplantı kapsamında yöneticilerine maliyetlerin çok yükseldiğini söyledi ve milyarlarca tasarruf odağıyla harcamaları dondurmalarını istedi. Autocar’a göre Schäfer, yapılan 2 binden fazla yöneticinin katıldığı toplantı kapsamında “Birçok alanda maliyetlerin çok ciddi oranda yükselmesine izin veriyoruz” dedi ve kötü finansal göstergeler için “Çatı yanıyor” şeklinde bir tabir kullandı.
Schäfer buna ek olarak önümüzdeki dönemin şirket için “çok zor” geçeceğini de dile getirdi. Üreticiye önümüzdeki üç yıl içinde tam 10 milyar avro kadar tasarruf sağlamayı amaçlayan yeni programlar oluşturacaklarını belirten Schäfer haricinde açıklamalarda bulunan, markanın CFO’su yani finans yetkilisi Patrik Andreas Mayer ise, “binek araç tarafında işlerin iyi gitmediğini” ve mutlaka adımlar atılması gerektiğini belirtti. Aktarıldığı kadarıyla özellikle Çin’deki satışları oldukça yavaşlayan firma, şu an çok daha fazla araç satmak zorunda ancak artık otomobil pazarında özellikle Çin’den gelen çok büyük rakipler bulunuyor, elbette diğer bilindik markalar da yerine saymıyor.