2020 yılında ortalama karbon salınım değerlerini kaçıran Volkswagen grubu, Avrupa Birliği’nin önemli maddi yaptırımıyla karşı karşıya.
Elektrikli otomobilleri bugün bu kadar fazla konuşmamızın ardından şüphesiz küresel ısınmanın da etkisi fazla. 2020 yılı itibarıyla yürürlüğe giren Paris İklim Anlaşmasıyla birlikte hükümetlerin, artık radikal adımlarla bu sorunu yavaşlatma adına hamlelerini göreceğiz. Nitekim şu ana kadar pek çok Avrupa ülkesi, benzinli ve dizel motorların satışlarıyla ilgili yasaklama hedeflerini kısa vadeli planlarının merkezine almış durumda. Tüm bu gelişmelere paralel olarak geride bıraktığımız her dönem otonom üreticilerinin emisyon oranlarını belli bir standartta tutma zorunluluğunu, biraz daha sıkı seviyelere çekme zorunluluğunu da beraberinde getiriyor. Açıklanan son rakamlar Avrupa’nın en büyük grubu olan Volkswagen cephesinde, 2020 hedeflerinin ufak farklarla da olsa yakalanamadığını ortaya koyuyor.
Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan CEO Herbert Diess ise Koronavirüs süreci sebebiyle hedefi ufak bir farkla kaçırdıklarını, şirketin pazara sunacağı yeni elektrikli modellerle bu yıl hedefe ulaşacaklarına inandığını ifade etti. Grubun pazara sunduğu ürün gamlarındaki araçların emisyon ortalamasının geride bıraktığımız yıl yüzde 20 oranında aşağıya çekildiğini görüyoruz. Bu rakama rağmen kilometre başına ortaya çıkan karbon salınımında hedefin yakalanamaması daha da anlamlı bir hal alıyor. Tüm parçaların bir araya getirilmesiyle grubu 100 milyon euro gibi bir yaptırımın beklediğini söylemek mümkün. Almanya merkezli diğer önemli gruplar BMW ve Mercedes, AB’nin şart koştuğu ortalamaya elektrikli otomobillerinin satış paylarının artışıyla birlikte yakalamayı başarmış durumda. Birliğin emisyon konusundaki katı kuralları, üreticilerin ürün gamlarında hibrit ve tamamen elektrikli modellere daha fazla yer verme zorunluluğunu doğuruyor.
Avrupa’nın en ucuz elektrikli otomobili iddiasını taşıyan Dacia Spring Electric