Sürüş güvenliği ve otonom sistemler için önem arz eden Volkswagen interaktif far teknolojisi, kullanıcılara yeni bir deneyimin de kapılarını aralayacak.
Otonom sürüş odaklı tanıtımı gerçekleştirilen projelerle birlikte, gelecek planları üzerinden hayatımıza yeni donanımların gireceğini net bir şekilde görmeye başladık. Katlanabilir direksiyon, dönüşebilen kokpit yapısı ve bunun gibi pek çok farklı ibareyi daha sık görüyoruz karşımızda. “Konuşan otomobil” ibaresi de bahsettiğimiz bu yapının dikkat çeken ögelerinden birisi. Bu terimi tercih eden sistemler araçların ön ve arka bölümlerine dahil ettikleri kompakt LED ekranlar üzerindem yayalara mesaj gösterimi yapabiliyor. Bunun bir diğer yöntemiyse far gruplarını kullanmak. Nitekim Mercedes‘in kısa süre önce karşımıza çıkarttığı far teknolojisi, sürücüler için hayati bir işlevsellik barındırıyor üzerinde. Önümüzdeki yıl itibarıyla elektrikli otomobillerinin ayak sesleriyle asfalta inmeye hazırlanan Volkswagen, bu teknolojik yapıyı yanal parçalarla desteklemek istiyor. İşte bu ikilinin tam orta noktasıysa geliştirilmekte olan interaktif far teknolojisi var. Seyir sırasında sürücüler arası iletişimi sağlama ve güvenli sürüşe katkı gibi maddeleriyle ön plana çıkartılan sistemin ne zaman sunulacağıysa şimdilik net değil.
Almanya’da geliştiriliyor
Şirketin geliştirdiği teknolojinin bileşemleri arasında mikro-piksel HD adı verilen özel bir ışıklandırma seti var. 30.000 adet farklı ışık noktasının bir araya geldiği yapının bir benzeri, biraz önce size bahsettiğimiz Mercedes sisteminde kullanılmakta. Bu yapı üzerinden yol üzerine yansıtılan farklı sembol ve bilgiler, doğrudan sürücüyü bilgilendirerek sürüş karakterini ona göre ayarlamasına yardımcı oluyor. Volkswagen’in geliştiği sistemin beraberinde getireceği farklardan birisi de, yeni bir asistan yardımı olacak gibi görünüyor. “Optik Şerit Asistanı” olarak karşımıza çıkan bu sistem şeritleri ve yaklaşmakta olan kesişim noktalarını okuyarak sürücüyü doğru hizada kalması için far üzerinden uyarmaktan sorumlu.
Mercedes’in geliştirdiği sistemin ön far grubu üzerinden yansıtıldığını biliyoruz. Volkswagen imzalı yapıyı bundan ayıran temel noktaların başında aslında bu nokta geliyor. Arka far grubu için de matrix teknolojisi üzerinden benzer yapıyı tasarlayan mühendisler, bu sayede arkadan gelmekte olan sürücüleri de yaklaşan koşullar için uyarabilmenin yolunu açıyor. Menzil olarak bakıldığında 100 metre uzunluk ve 15 metre genişlik gibi rakamlar üzerinden testleri yürütülen teknolojinin özellikle gece sürüşlerinde ciddi fark yaratması bekleniyor.