Yaşadığı emisyon skandalının izlerini halen üzerinden atamayan Volkswagen, değişim ve iade sürecine halen devam ediyor. Markaya milyar dolarlara mal olan süreçten ders çıkartan marka içerisinde artık elektrikli motora geçiş süreci için önemli projeler mevcut. Bu projeler için çizilen rotaysa hemen hemen her üreticinin yaptığı gibi hibrit modellerden geçiyor. Ocak ayının son günlerinde GTI ailesini de tamamen elektrikli motora geçiş sürecine dahil ettiğini açıklayan Volkswagen için süreç 2018 yılından itibaren başlayacak. Dönüşüm sürecinin ilk üyeleriyse yeni Polo ve Golf.
2017 Seat Ibiza‘da ilk kez kıllanılan platformla birlikte altyapısal olarak da geliştirme sürecine giden Volkswagen, 2018 model yılıyla kullanıcılarla buluşturacağı yeni Polo’larda dizel motor seçeneğine sıcak bakmıyor. Polo ile birlikte grup dahilinde sunulan düşük hacimli tüm dizel motorların yerine benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının yer aldığı hibrit versiyonları opsiyon olarak sunmayı hedefleyen marka bu alanda tatminkar bir kombin sunmak adına önemli bir çalışma yürütüyor. Konuyla ilgili açıklamarda bulunan Volkswagen Ar-Ge bölümü başkanı Frank Welsch; “Önümüzdeki bu süreç fazla uzakta değil. Kullanıcılar elektrik ve benzili motorlardan oluşan hibrit modellere yönelecek.” diyerek bu modellerin dizel araçlardan daha ucuza satışa sunulacağının altını çizdi. Emisyon salınımı bazında dizele göre çok daha az azot gazı yaydığı ifade edilen modellerin 48V‘luk sistem üzerine geliştirdiği açıklanırken özellikle günlük kullanımda sunacağı menzil değerleri kullanıcıları çekmek açısında hayati önem arz ediyor. Golf’ün 1.5 TSI EVO Blue Motion modeliyle birlikte sokaklarda göreceğimiz Volkswagen’in hibrit projesinin neler sunacağını önümüzdeki günler gösterecek.