Volkswagen ID.4; ailenin Türkiye’de satılacak ilk elektriklisi hakkında bilmeniz gerekenler

21 Temmuz 2022 15:34

Planlama kapsamında elektrikli ürün gamının Türkiye’deki ilk temsilcisi olacak Volkswagen ID.4 için öne çıkan rakamlar bir arada.

Volkswagen Türkiye’nin sorularımızı yanıtlamasının ardından, ID ürün gamının gelişiyle ilgili önemli adımları sizlerle kısa süre önce paylaşmıştık. Bu kapsamda elektrikli modellerinin Türkiye satışı için 2022’yi pas geçeceğini gördüğümüz markanın ilk üyeleri ise 2023 yılının sonlarına doğru listelerdeki yerini alacak. Planlamada Türkiye’de satışa sunulacak ilk ismin de Volkswagen ID.4 üzerinden belirlendiğini bu açıklama kapsamında öğreniyoruz. Hatırı sayılır süredir Avrupa pazarında satışta olan ID.4’ün bu süreçte performans odaklı GTX versiyonu da yelpazedeki yerini aldı. Halihazırda Almanya’da Pro versiyonu üzerinden 46.335 euroluk başlangıç fiyatıyla sayılan ID.4’ün GTX kombinasyonu ise 53.255 eurodan alıcı buluyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Volkswagen ID.4 teknik özellikleri

Markanın diğer modellerde de faydalandığı MEB platformu üzerine geliştirilen ID 4, kendi içerisinde güç nitelikleri üzerinden ayrılıyor. Giriş seviyesinde tek elektrik motoruyla gelen modelin bu versiyonu 201 beygirlik güç ve 309 Nm’lik tork değerlerini arka tekerlekler üzerinden yere aktarıyor. Çift elektrik motorlu ve dört tekerlekten çekişli ID 4 ise 302 beygir güce sahip. Hızlı şarj üzerinden 38 dakikalık sürede yüzde 80 seviyesine gelebilen bir bataryanın araçta yer verildiğini de özellikle belirtmek gerekiyor. Sınırlı üretim adetleriyle ilk aşamadaki listelerde yerini alan First Edition versiyonu üzerinden modelin 0-100 değeri 8,5 saniye, maksimum sürat ise 160 km/s olarak karşımıza çıkıyor. First Edition’ın batarya bölümünde ise 77 kwh’lik paket konumlandırılıyor. Araç bu paket ile WLTP standartlarında 500 kilometreye kadar menzil kat edebiliyor. Halihazırda Almanya’da satışta olan Pro versiyonu ise 478 ile 537 kilometre aralığında değişen menzil verisine sahip.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

GTX versiyonundan teknik detaylar

Geçtiğimiz yılın nisan ayında tanıştığımız GTX versiyonu ise standart olarak barındırdığı çift elektrik motoru ve 4×4 sürüş deneyimiyle performansta daha fazla beklenti içerisinde olanlara hitap ediyor. Standart versiyonlarda arka bölümde konumlandırılan yaklaşık 200 beygirlik motora ek olarak ön bölümünde de bir üniteyi barındırıyor. 95 beygir güç üreten bu motorla birlikte versiyonun kombinasyonu güç değeri 295 beygir.


0-100 bazında 3 saniye gibi ciddi bir bir iyileşmeyi beraberinde getiren model maksimum hız limitlerini de yukarı taşıyor. Standartlarda 160 km/s olarak bildiğimiz bu değer, bu versiyona özel olarak 180 km/s’e çıkarılmış durumda. Performans odaklı modelin batarya kısmında ise standart olarak en üst seviye olan 77 kWh’lik ünite var. Bununla birlikte aracın 480 kilometreye kadar yol kat edebileceği de testler sonrası karşımıza çıkıyor. Hızlı şarj desteği ise 125 kW’a kadar.

Paylaş