Rakamsal verileriyle performans zirvesi haline gelen Volkswagen ID.4 GTX, çift elektrik motorlu kombinasyonla aileden ayrılıyor.
Volkswagen tarihinin ilk elektrikli SUV modeli olarak asfalta inen ID.4, ilklerin otomobili olmaya devam ediyor. Tanıtımıyla birlikte farklı versiyon seçenekleriyle menzil ve performans dinamikleri ayrılan ürün gamı bugün itibarıyla performans noktasındaki zirvesiyle taçlanıyor. Bir süredir ipucu niteliğindeki paylaşımlarla mesajları verilen GTX rozeti, bugün tanıtılan Volkswagen ID.4 GTX ile somut bir çerçeve içinde karşımızda. Çift elektrik motorlu kombinasyonu ve 4×4 sürüş deneyimini barındıran model, performans noktasında daha fazla beklenti içerisinde olan kullanıcılara hitap edecek.
ID.4 GTX, standart versiyonlarda arka bölümde konumlandırılan yaklaşık 200 beygirlik motora ek olarak ön bölümünde de bir üniteyi barındırıyor. 95 beygir güç üreten bu motorla birlikte versiyonun kombinasyonu güç değeri 295 beygir olarak netlik kazanmış durumda. Tork değeri henüz açıklanmayan otomobilin 0-100 bazında ise 3 saniyelik bir iyileşmeyi beraberinde getireceğini görüyoruz. GTX rozetiyle birlikte ID.4 ailesinin maksimum hız limitleri de yukarı taşınıyor. Standartlarda 160 km/s olarak bildiğimiz bu değer, bu versiyona özel olarak 180 km/s’e çıkarılmış durumda. ID.4 GTX’in 0-100 değeri ise 6,2 saniye olarak teknik tabloya yansıyor. Performans odaklı modelin batarya kısmında ise standart olarak en üst seviye olan 77 kWh’lik ünite var. Bununla birlikte aracın 480 kilometreye kadar yol kat edebileceği de testler sonrası karşımıza çıkıyor. Hızlı şarj desteği ise 125 kW’a kadar olacak. Almanya’da 50 bin euroluk fiyatla alıcı bulması beklenen ID.4 GTX’in kademeli satışları kısa süre içerisinde başlayacak. GTX rozetini önümüzdeki süreçte diğer elektrikli modellerde de göreceğimizi de belirtmeden geçmeyelim.