Volkswagen ID.5 için üretim macerası başladı; işte bilmeniz gerekenler
Standart ve GTX paketleriyle Almanya’daki tesislerde üretime alınan Volkswagen ID.5 ailesi, markanın pazar payını artırmada önemli bir silah olacak.
Kasım ayında yapılan gösterimle birlikte Volkswagen’in elektrik ailesinde eklediği son üyeler olan ID.5 ve ID.5 GTX için üretim süreci resmi olarak başladı. Markanın ID.3 ve ID.4 gibi MEB platformu üzerine inşa ettiği modellerini de ürettiği Zwickau tesislerinde bant macerası başlayan aile, 2021 yakalanan satış başarısını 2022’ye yansıtmak için önemli bir oyuncu olacak. Aynı zamanda Audi ve Cupra markalarının da elektrikli modellerinin üretildiği Zwickau tesisinin de önemli üyesi olacak Volkswagen ID.5, Pro versiyonu üzerinden Almanya’da 46.515 euroluk fiyat etiketiyle satışa sunuluyor. Önümüzdeki süreçte daha uygun fiyatlı versiyonları da listelere eklenecek olan ürün gamının fiyat bazındaki zirvesi ise tıpkı performansta olduğu gibi GTX olacak. ID.5 GTX’in Almanya’daki başlangıç fiyatı ise 53.615 euro olarak netlik kazanmış durumda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen ID.5 ve ID.5 GTX teknik özellikleri
5 Serisi ile birlikte ID SUV ürün gamında Coupe gövde tasarımı kullanıcılarla buluşturuluyor. Ön bölümden tasarım olarak ID.4 ile büyük oranda benzerlik gösteren modelde, Q4 e-tron nitelikleri de söz konusu. GTX versiyonu ise Coupe SUV çizgilerinin rakamsal ve görsel bazda desteklendiği bir reçeteden oluşuyor. Buradaki en temel farkları arka spoiler, jant seti ve renklerle ortaya çıkarılacak. Kokpit tarafında ise bizleri önceki modellerde gördüğümüz dinamikler birebir şekilde karşılıyor. ID.5’in daha geniş olan iç yaşam alanına paralel olarak standart bagaj hacmi 549 litre. Koltukların pasif hale getirilmesiyle birlikte bu değer 1.561 litreye kadar esneklik gösterecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Rakamsal bazda ailenin zirvesinde konumlanan GTX versiyonunda kullanıcılara dört tekerlekten çekişi ve çift elektrik motorunun kombinasyonu standart olarak sunuluyor. Ön bölümdeki motor 109 PS güç ve 162 Nm tork üretirken, arka aksta konumlanan ünitenin 204 PS güç ve 310 Nm ile işleyiş sağladığını görüyoruz. Sürüş dinamiklerine göre yer yer tek motorlu ilerleyen GTX’in bu iki motorunun aynı anda çalıştığı performans senaryosunda 299 PS’lik kombinasyon sunuluyor. Araç bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 6,3 saniyede tamamlarken maksimumda 180 km/s hıza erişebiliyor. Halihazırda standart ID.5’in satıştaki tek paketi olan Pro’da ise tek elektrik motoru arkada konumlanıyor. 174 PS güç ve 310 Nm tork sunan bu versiyonda Performance paketiyle birlikte güç değeri 204 PS’e kadar çıkarılabiliyor. Bu versiyonda maksimum süratin 180 km/s, 0-100 değerinin ise 8,4 saniye olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
0,26 cd’lik sürtünme katsayısı değeriyle seri üretime taşınan ID.5 ailesinin tüm versiyonlarında 77 kWh’lik batarya standart olarak sunuluyor. Bu noktada menzilin çevresinde dolaşmaya başlarken, her elektrikli araçta olduğu gibi performans kombinasyonunu seçenlerin menzilden feragat etmesini gerektirdiği bir deneyimi bizi karşılıyor. Ailenin standart versiyonlarında WLTP standartlarında 520 kilometreye varan menzil değeri paylaşıldı. GTX paketi içinse 40 kilometrelik bir kayıpla 480 kilometrelik maksimum menzilin yakalanabilmesi dikkat çekiyor. Hızlı şarj desteğinin standart olarak sunulduğu ID.5 ürün gamında 135 kW’lık bir kaynak üzerinden gerçekleştirilecek 30 dakikalık bir dolumda 390 kilometreye varan menzili yakalamak mümkün olacak.