Coupe gövde tipi ve performans versiyonuyla dikkat çeken Volkswagen ID.5 ailesi, elektrik pazarında farklı bir kitleye erişme potansiyeline sahip.
ID.3’ün satışa sunulmasıyla birlikte Avrupa pazarında kısa sürede önemli bir kullanıcı kitlesi yakalayan Volkswagen, zaman kaybetmeden ID.4’ü de pazara sundu. Markanın ilk elektrikli SUV modeli olarak lanse edilmesinin ardından son birkaç aydır satış listelerinde adını görmeye başladığımız ID.4, markasının oluşturduğu elektrikli ID markasının geleceği için beklentileri artırmayı da başarmıştı. Süreç içerisinde Uzak Doğu pazarı odaklı olarak ID.6’yı da karşımıza çıkaran Volkswagen, Avrupa kanadındaki ikinci elektrikli SUV hamlesini bugün tanıttı. Volkswagen ID.5 ve ID.5 GTX’in tanıtımıyla birlikte hayata geçirilen bu hamleyle birlikte Coupe ve performans genetikleri sayesinde bambaşka bir kullanıcı kitlesine erişilme potansiyeli yakalanıyor.
Geliştirme sürecini bir süredir takip ettiğimiz modelin en merak edilen versiyonunun GTX olduğu bir sır değil. Bu noktada aracın performans limitlerini ilk olarak bu bölümden inlemeye başlayalım. Beklediğimiz gibi bu versiyonda kullanıcılara dört tekerlekten çekişi ve çift elektrik motorunun kombinasyonu standart olarak sunuluyor. Ön bölümdeki motor 109 PS güç ve 162 Nm tork üretirken, arka aksta konumlanan ünitenin 204 PS güç ve 310 Nm ile işleyiş sağladığını görüyoruz. Sürüş dinamiklerine göre yer yer tek motorlu ilerleyen GTX’in bu iki motorunun aynı anda çalıştığı performans senaryosunda 299 PS’lik kombinasyon sunuluyor. Araç bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 6,3 saniyede tamamlarken maksimumda 180 km/s hıza erişebiliyor.
Elektrik motoru arkada konumlanan ID.5 Pro versiyonu ise 174 PS güç ve 310 Nm tork değerlerini sunabiliyor. Tek elektrik motorlu bu versiyonda Performance paketini sunacağını açıklayan Volkswagen, güç değerinin 204 PS’e kadar çıkarıldığını ifade ediyor. Bu versiyonda maksimum süratin 180 km/s, 0-100 değerinin ise 8,4 saniye olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.