Volkswagen ID.7 için tasarımda sürpriz kalmadı, yeni motor tanıtıldı
Volkswagen, CES 2023’ü boş geçmemiş ve karşımıza uzun zamandır gündemde olan Volkswagen ID.7 ile çıkmıştı.
Sedan formunda üretimi durdurulan Volkswagen Passat’ın geleceği olarak görülen tamamen elektrikli Volkswagen ID.7, CES 2023 kapsamında kamuflajlı olarak tanıtılmıştı. 17 Nisan tarihinde üretim versiyonu resmi olarak görücüye çıkarılacak araç, yapılan paylaşımlar ve sızıntılar sayesinde artık büyük bir sürpriz taşımıyor. Üretime alınacak halini yukarıdaki galeride görebileceğiniz model, tasarımsal olarak karışık yorumlar alıyor. Birçok kişi aracı çok iyi bulmadığını belirtiyor, bazı kişiler özellikle arka kısımdan hoşlanmadığını aktarıyor, bazıları ise genel paketi modern ve şık bulunuyor. Şimdilik üç farklı renkte sızdırılan ve dört farklı jant ile tercih edilebileceği ortaya çıkarılan ID.7, bugün gündeme gelen tek Volkswagen haberi de değildi. Firma bugün otomobillere yönelik yeni bir “elektrik motoru” duyurdu. “APP550” adı verilen motor, aktarıldığı kadarıyla vites kombinasyonuna bağlı olarak 282 beygir (210 kW / 286 PS) güç ve 406 lb-ft (550 Nm) tork üretebiliyor. Bu motorun ilk olarak hangi araçta kullanılacağı resmen açıklanmıyor ancak birçok kaynak dördüncü çeyreğe odaklanan motorun ID.7’de yer alacağını iddia ediyor.
Volkswagen ID.7, bundan önce klima odağında paylaşılan dikkat çekici detaylar ile gündemde ses getirmişti. Hemen aşağıdaki video kapsamında aktarıldığı kadarıyla araç anahtarını algılayarak sürücüsünün yaklaştığı görürse klimayı otomatik olarak çalıştırabiliyor. Bu sayede sürücü daha araca girmeden kabin içerisinde ciddi bir serinlik sağlanabiliyor. ID.7’deki klima sistemi akıllı havalandırma kanatlarına sahip. Elektrikli olarak farklı yönlere doğru hareket ettirilebilen bu kanatlar, otomatik ya da ekran üzerinden manuel olarak yönetilebiliyor. Bu sayede soğuk havayı aracın içerisinde daha dengeli şekilde yönlendirebilen ID.7, bu konuda kişilerin kendilerine özel profiller hazırlamasına da imkân tanıyor. Eğer klima için otomatik mod seçilirse araç, güneşin kokpite vurduğu bölümleri algılayarak havayı direkt olarak o konumları soğutmak için yönlendirebiliyor. Ses komutlarıyla da yönetilebilen Volkswagen ID.7 merkezli akıllı klima sistem, araçtaki dev dokunmatik ekranda devamlı olarak açık kalıyor, bu sayede hızlı erişim sağlanabiliyor. Yeni nesil birçok araçta da olduğu gibi ID.7’de de fiziksel klima kontrolcülerine yer verilmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Peki araç hakkında başka neler biliniyor? ID.7 ile Volkswagen’in elektrikli model yelpazesini üst segmentlere doğru genişlettiklerini ifade eden Volkswagen Binek Araç CEO’su Thomas Schäfer “ID.7, 2026 yılına kadar pazara sunmayı planladığımız on yeni elektrikli modelden birisi olacak. Sedan model, üst düzey teknoloji ve kalite özellikleri taşıyacak. Amacımız, müşterilerimize her segmentte uygun modeller sunmak.” dedi.
Haziran ayında Çin’de tanıtılan aerodinamik tasarıma sahip ve 700 kilometreye kadar (WLTP) menzil sunan ID.AERO konsept modeli ile ID.7’nin ilk sinyallerini verdiklerini belirten Volkswagen, geliştirdiği ID.7 ile yenilikçi bir klima ve konfor deneyimi sunuyor. ID.7’de standart olarak sunulan yeni ekran konseptinde, Head-up display, 15 inç ekran, bilgi ve eğlence sistemine entegre yeni klima kumandaları ve aydınlatmalı “touch slider” gibi bir dizi yenilik bulunuyor.
“ID.7 tamamen elektrikli ID. model ailesinin tasarım dilini takip ediyor” açıklamasını yapan Volkswagen, sedan aracın kendine has özellikleri arasında hem enerji tüketimini azaltmaya hem de menzili artırmaya yardımcı olan aerodinamik ön bölüm ve tavan tasarımının yer aldığını belirtiyor. Ön tarafta bulunan hava girişleri, havayı aracın yanlarından arkaya doğru yönlendiriyor. Böylece aracın yan taraflarında hava akışını azaltan bir hava perdesi oluşturuyor. Arkaya doğru eğimli tavan tasarımı sayesinde oldukça iyi bir sürtünme katsayısına sahip ID.7, resmî açıklamaya göre yaklaşık 700 kilometreye (WLTP) kadar menzile ulaşabiliyor.
ID. ailesindeki diğer tüm modeller gibi ID.7 de Volkswagen Grubu’nun MEB modelini temel alıyor. Model, uzun aks mesafesi (2,97 metre) sayesinde iç mekânda avantaj sağlıyor ve özellikle ferah bir his veren lüks bir sedan karakterine sahip oluyor. Avrupa pazarına da sunulacak ID.7, Volkswagen Emden fabrikasında üretilecek. 2023 yılı ikinci çeyreğinde dünya prömiyeri gerçekleşecek seri üretim versiyonunun, 2024 yılında Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.