Almanya merkezli dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, yapılan açıklamalara göre araç geliştirme süresini kaliteyi düşürmeden azaltmak istiyor.
Volkswagen, çok köklü bir firma olduğundan nasıl otomobil üretileceğini iyi biliyor. Ancak her zaman daha iyisine yer var ve firmanın bu sefer “zaman-kalite” konusuna odaklandığı ortaya çıktı. Gelen bilgilere göre Volkswagen, yeni araçları özelinde geliştirme süresini 54 aydan 36 aya indirmeyi ve bunu yaparken de kaliteyi artırmayı planlıyor. Söylendiği kadarıyla bu sayede Çinli rakipleriyle daha iyi rekabet etmek isteyen firma, yeni planının getireceği potansiyel riskleri de göz ardı etmiyor. VW’nin teknik geliştirme bölümünün başında bulunan Kai Grunitz, daha kısa geliştirme döngülerinin riskleri de beraberinde getirdiğini kabul ediyor ancak şirketin bu riskleri nasıl yöneteceği konusunda somut fikirleri olduğunu belirtiyor. Bu fikirler arasında geliştirme çalışmalarını doğrulamak için yeni simülasyon araçlarının ve sistemlerinin kullanılması yer alıyor. Birçok testin artık yapay zeka destekli yeni teknolojiler ile daha kısa sürede tamamlanabileceğini düşünen şirket, ayrıca yeni fikirler ve teknolojiler özelinde tedarikçilerle daha yakın çalışmayı da planlıyor. Bu planların kesinlikle masada kalması da istenmiyor. Dev üretici ID.2 ve diğer iki farklı araçla beraber daha kısa geliştirme döngüsünü pilot olarak uygulamaya alacaklarını belirtiyor. Volkswagen bugün birçok başka haberle de gündeme geldi. Örneğin şirketin CEO’su buradaki açıklamaları ile Çinli elektriklilerden korkmadıklarını belirtti. Buna ek olarak Golf Mk9’un içten yanmalı motoru öldürebileceği söylendi. Ayrıca yolda olan elektrikli model Volkswagen ID.3 GTX yol testlerinde görüntülendi.