Volkswagen’ın önümüzdeki süreçte yapacağı kilometre taşlarının alt yapısını MQB platformu üzerine oluşturarak yaşadığı sıkıntılı dönemi minimal şekilde atlatmak istiyor.
Volkswagen‘in adı son zamanlarda yeni nesil otomobillerinden çok yaşadığı skandallarla anılıyor. Volkswagen’in, marka olarak yaşadığı emisyon skandalının ardından hafta başında Audi’nin otomatik vites kutusuna sahip modellerinde emisyon hilesi yapıldığı iddiası gün yüzüne çıktı. Yaşadığı problemler yüzünden ralli takımını da Dünya Ralli Şampiyonası‘ndan çeken Volkswagen’i önümüzdeki yılllarda kemer sıkma politikasında görmemiz muhtemel. Bu süreci en az kayıpla atlatmak isteyen Volskwagen’in tüm grup markalarında yer verdiği MQB platformu bu sürecin başrol oyuncusu olabilecek mi?
Volkswagen grubu dahilinde olan Skoda, Seat ve Audi‘nin modellerinde de kullanılan MQB platformu üzerine planlarını şekillendiren marka yetkilileri, önümüzdeki iki jenerasyon boyunca grup dahilinde bütün modellerde MQB’nin güncel haline yer vermeyi planlıyor. Volkswagen marka sorumlusu Herbert Diess, platformun önümüzdeki jenerasyonlarda da kullanılması için gerekli çalışma ve yatırımları yaptıklarını belirtti. Volkswagen, 2018 yılı itibariyle MQB platformu üzerine inşa edilmiş 7 milyon aracın üretileceğini düşünüyor. Bu açıklamalarla birlikte Volkswagen’ın önümüzdeki 8-10 yıl içerisinde durağan bir görüntü çizmesi söz konusu. Volkswagen’in önümüzdeki süreçte üretilecek olan elektrikli modelleri de MQB platformuna sahip olacak.