Elektrikli ID ailesinde geleneği devam ettirecek isim beklenirken, Volkswagen Passat için Amerika pazarına vedanın da tarihi netleşti.
70’li yılların ilk dönemlerinde B1 ile başlayan macerasında geride sekiz jenerasyon bırakan Passat, Volkswagen ürün gamına veda etmeye hazırlanıyor. Geçtiğimiz süreçte duyurulan planlama kapsamında kademeli olarak üretimi durdurulacak olan binek segmentteki amiral gemisinin Avrupa sonrası Amerika’ya vedası da netlik kazadı. 1973 yılında Almanya merkezli olarak Avrupa’da satışa sunulan ve hemen bir yıl sonrasında (1974) Amerika’daki ürün gamına eklenen Volkswagen Passat, 48 yılın ardından bölgeye veda edecek. Birleşik Devletler’deki Chattanooga Fabrikası’nda üretimi gerçekleştirilen ailenin 2022 model yılı son örnekler olacak. Halihazırda ciddi bir elektrifikasyon dönüşümünde olan Chattanooga Fabrikası’nda Passat sonrası ID ailesinin elektrikli SUV modellerinin üretileceği de gelen bilgiler arasında.
Segmente olan ilginin her geçen yıl biraz daha azalmasıyla birlikte yollara veda edecek olan Passat, “yerden yüksek araç” trendinin de son kurbanı konumunda. 2023 yılında Avrupa pazarında yeni bir döneme girecek olan macera bir sürede daha Station Wagon gövde tipi üzerinden devam edecek. Passat’ın genlerinin devamı içinse gözlerin ID ailesine çevrildiğini söyleyebiliriz. Eğer büyük bir değişiklik olmaz ise elektrikli ailede Passat’ın yerini elektrikli versiyon dolduracak. 2022-2023 aralığında Avrupa pazarına sunulması beklenen yeni Passat için de, bu model ile temel nitelik farkları oluşturacak bir çizginin belirleneceğini görüyoruz. Yeni bir platform üzerine geliştirilecek olan model elektrik mimarisini Skoda Superb ile paylaşacak.
Passat’ın ID ailesindeki karşılığının ise 6 Sedan olması bekleniyor. Mart 2018’de tanıtımı gerçekleştirilen Vizzion konseptinin seri üretime taşınmış dinamiklerini barındıran bu versiyonu, 700 kilometre gibi ezber bozan bir menzil değeriyle 2023’ün üçüncü çeyreğinde karşımızda göreceğiz. Arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli olarak iki farklı altyapı ve güç seçeneğinin öne çıkarıldığı aracın en üst pakette 0’dan 100’e hızlanmasını 5,6 saniyede tamamlama iddiası var. Tek motorlu versiyonda ise bu değerin 8,5 saniye bandında olacağını görüyoruz. İşin batarya ayağında ise ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi farklı seçenekler listede olacak ki zirve rakamın 700 kilometre olacağını AR-GE Departmanı Sorumlusu Frank Welsch özellikle belirtmişti. 200 kW hızlı şarj desteğini de barındıracak olan modelin 10 dakikalık şarjla 230 kilometre menzil gidebilecek doluluğa gelebileceği de masada görünenler arasında.