Volkswagen “R” grup içinde ayrı bir marka halini alabilir. Bu marka gelecekte tamamen elektrikli araçlara odaklanacak.
Volkswagen’in performans odaklı R bölümü önümüzdeki aylarda markanın Wolfsburg’daki Autostadt merkezinde kendi gösteri alanına sahip olacak. 2030 itibarıyla sadece tamamen elektrikli araçlar üzerinde yer alacak R rozeti, gelen bilgilere göre önümüzdeki dönemde grup içinde ayrı bir marka halini de alabilir. Burada Seat – Cupra tarafındaki gibi büyük seviyede bir dönüşüm yapılmayacak, BMW M, Audi Sport ya da Mercedes-AMG gibi bir ayrışmaya gidilecek gibi görünüyor. Bu ayrı marka ile ana modellerden bağımsız araçlar hazırlayabileceği, özel kararlar alabileceği ve daha iddialı hale gelebileceği düşünülen R, önümüzdeki yıllarda elektrikli tarafın premium performans markalarından birisi olarak çok dikkat çekebilir. Volkswagen, kısa süre önce de sekiz yeni otomobil ismi kayıt altına almasıyla ses getirmişti. Dev marka Almanya, Meksika ve Şili’de gelecek otomobilleri için “Airon, Angra, Hera, Tempus, Tera, Therion, Thron ve Tukan” isimlerini kayıt altına almıştı.
Elbette bunları kullanacağı henüz yüzde 100 kesin olmayan firma, biliyorsunuz hali hazırda Golf, Passat, Polo ve Tiguan gibi çok sayıda ikonik isimde araç satıyor, bu isimlerin çoğunu elektrikli dönemde de öldürmek istemiyor. Ancak yine de bir yenileme gerekirse diye gelecek için yeni isimler hazırlayan Volkswagen, bunlardan önce ise bir Renault gelişmesi ile gündeme gelmişti.
Çıkan haberlere göre Renault, Volkswagen ile Avrupa pazarı için ufak boyutlu bir elektrikli otomobil üretmek üzere görüşmeler yaptığını resmi olarak doğruladı. Eğer bu görüşmeler beklendiği gibi sonuçlanırsa karşımıza bütçe dostu bir elektrikli çıkacak, bu araç inanılmaz uygun fiyatlı Çinli araçlara karşı önemli bir alternatif ya da başka bir deyişle rakip olacak.
Bu konuda konuşan Renault CEO’su Luca de Meo, “Katılmak isteyen herkese kapım açık. Üretim kapasitem var. Platformum var. Bunu nasıl yapacağımı biliyorum.” açıklamasını da yaptı yani sürece başka isimlerin dahil olabileceğine de işaret etti.
15 bin euro seviyesinde ya da altında bir tamamen elektrikli ile Avrupa pazarında büyük ses getirme şansı bulunan Renault ve Volkswagen, bildiğimiz kadarıyla Çin pazarında da büyük ortaklıklar kuruyor (Çünkü Avrupalı her otomobil üreticisi devasa Çin pazarında pay almak istiyor) ve hatta Çinli firmalara yardımcı oluyor.