Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, bugün çıkan bilgilere göre SSP platformunda yazılım sorunları yaşıyor.
Şu an tamamen elektrikli araçları için aktif olarak kullandığı MEB platformunu 2025 yılında MEB+‘a yükseltecek olan Volkswagen, daha sonra (Scalable Systems Platform) platformuna geçiş yapacak. Daha önce 2026 yılında hazır olacağı bilgisi verilen platform, çıkan yeni bilgilere göreyse şu anda yazılımsal sorunların merkezinde yer alıyor. Elektrikli araçlara özel mimarinin yazılımsal altyapısını VW Group’a bağlı Cariad üstleniyor. Şirket yeni platformun, yüksek hızlı şarj sürelerini desteklemesini ve Seviye 4 otonom sürüş ile uyumlu olmasını istiyor. Ancak işler istenildiği gibi gitmiyor. Yaşanan sorunlar nedeniyle SSP’yi temel alacak bazı araçların çıkışının ciddi şekilde ileriye atıldığı aktarılıyor. Örneğin, ID.4’ün halefinin 15 aylık bir gecikme ile 2029 yılına ertelendiği söyleniyor. Volkswagen Grubu’nun CEO’su Oliver Blume tarafından geçtiğimiz yıl içinde yapılan açıklamaya göre bu platform, en üstte tam 1.700 beygir (1.268 kW/1.724 PS) gücünde elektrikli araçların önünü açacak.
SSP basit şehir araçlarından 1.700 beygirlik uçuk elektrikli araçlara kadar çok sayıda aracın temelinde olacak, bu esneklik üreticiye büyük tasarruf ve çalışma kolaylığı sağlayacak. SSP platformuna dayalı araçların sadece 12 dakika içinde yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj olabileceği aktaran Blume, sistemi elbette sadece Volkswagen marka araçlar ile sınırlamayacak. SSP platformunu 2026 sonrasında Skoda ve Lamborghini marka araçlarda da göreceğiz. Gündeme gelen yazılım problemleri, kaynaklara göre diğer markaların araçlarını da olumsuz etkileyecek.