Bosch imzasıyla Volkswagen Touareg’de görmeye başlayacağımız dünyanın ilk kavisli gösterge paneli, beraberinde özgün avantajlar getirecek.
Yedek parça desteklerinin yanında teknoloji konusunda da çok ciddi AR-GE süreçleri yürüten Bosch, dünyanın ilk kavisli gösterge panelini seri üretim bir aracın kokpitine yerleştiriyor. Evlerin salonlarında ve akıllı telefonlarda uzun süredir bulunan özellik artık seri üretimde türünün ilk örneği olarak Bosch tarafından yollara çıkartılacak. Sistem ilk olarak yeni Volkswagen Touareg’in Innovision Kokpit’i ile dünyada ilk kez asfalta inecek. Sürücünün o anda istediği şeye bağlı olarak ekran, geniş bir alanı kapsayan navigasyon haritalarını, sürücü bilgilerini veya sürücü destek sistemlerinin durumunu gösterebiliyor. Kavisli gösterge paneli daha net görüntü veriyor ve güneş ışığında bile dört kat daha az yansıma yapıyor.
Bosch’un geliştirdiği dijital ekranın kavis derecesinin, insan gözünün doğal kavis derecesine benzediğine dair detaylar mevcut. Sonuç olarak sürücü, ekranın kenarında bile olsa gösterge ışıklarını ve uyarı sinyallerini çok daha iyi fark edebiliyor. Marka mühendislerine göre bu ekran türü aynı zamanda, otomotiv üreticilerine de kokpit tasarımı konusunda daha fazla özgürlük sağlayabilecek. Rakamsal olarak benzer büyüklükte ve kavisli olmayan bir ekrana oranla neredeyse 2 santim daha az yer kaplama söz konusu. Ekran dahilinde hız ölçer, navigasyon haritaları ve telefon listesi, 12,3 inçlik bu ekranda kişisel temalar üzerinden çok net bir şekilde takip ve kontrol edilebiliyor. Kontrol ünitesi üzerinde kokpitin arka kısmında sürücünün göremediği akıllı bir kontrol sistemi yer alıyor. Bu kontrol sistemi sürücülerin bir bakışta görmek istediği ekran içeriklerini görmesinden sorumlu. Gösterge panelinde navigasyon haritasına doğrudan hedefli bir yakınlaştırma yapmak da mümkün. Bu, Touareg’in Innovision Kokpiti’nde görücüye çıkacak olan bir başka yeni özellik.
Bosch’un yeni kavisli gösterge paneli parlama sorununa bir çözüm olarak özel bir üretim sürecinden geçiriliyor. Şu ana kadar bu süreç, parlak ortam ışığında bile yüksek kontrasta sahip düz ekran üretiminde kullanılıyordu. Bosch’un bu süreci ilk defa, iş ortaklarıyla birlikte, büyük ölçekli kavisli gösterge ekranı üretiminde kullandığını görüyoruz. Optik bağlama olarak adlandırılan bu süreçte, gösterge ekranını ve camı doğrudan birbirine bağlamak için bir ince sıvı kullanılıyor. İki bileşenin mükemmel bağlantısı sayesinde gösterge paneli, normale göre dört kat daha az ışık yansıtıyor Sürücü açısından bu neredeyse hiçbir parlama olmadığı anlamına geliyor ve ekran hem doğrudan güneş ışığında hem de karanlıkta kontrast ve netlik açısından zenginlik sağlıyor.
Volkswagen Touareg