Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, Çin pazarında yeniden güçlü hale gelmek adına kesenin ağzını açıyor.
Almanya merkezli devlerden Volkswagen, bugün ortaya çıkan haberlere göre Çin pazarındaki yerini güçlendirmek ve bu pazardan pay almaya devam edebilmek adına Çinli Xpeng firmasına yaklaşıyor. Son dönemde sesini çok duyuran Xpeng’e yaklaşık 700 milyon dolarlık yatırım yapacağını duyuran dev üretici, bu yatırım ile şirketin yüzde 4,99 hissesini sermaye artırımı yoluyla elde edeceğini aktarıyor. Xpeng ortaklığı üzerinden yüksek ihtimalle sadece Çin pazarına özel iki yeni elektrikli araç hazırlamayı hedefleyen VW, MEB temelli bu araçlarda otonom sürüş için Xpeng’in geliştirdiği yazılımları kullanacaklarını söylüyor. Bu araçları Volkswagen’in Çin Hefei’deki yeni teknoloji merkezinde geliştirmeyi hedefleyen ikili, gelecek için önemli bir ortaklık kuruyor. Bu arada VW sadece bununla yetinmiyor, kısa süre önce Audi’nin ortaklık kurduğu SAIC’le de çalışmalar planlıyor. Şirket, Audi ve SAIC’le beraber ortak geliştirilen yeni araçlar ve yeni bir elektrikli otomobil platformu da dahil olmak üzere daha fazla iş birliği hedefliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen ilginç olarak bundan önce bir “mutlaka kemer sıkmalıyız” açıklaması ile gündeme gelmişti. Volkswagen Binek Araçlarının CEO’su Thomas Schäfer, yapılan bir şirket içi toplantı kapsamında yöneticilerine maliyetlerin çok yükseldiğini söyledi ve milyarlarca tasarruf odağıyla harcamaları dondurmalarını istedi. Autocar’a göre Schäfer, yapılan 2 binden fazla yöneticinin katıldığı toplantı kapsamında “Birçok alanda maliyetlerin çok ciddi oranda yükselmesine izin veriyoruz” dedi ve kötü finansal göstergeler için “Çatı yanıyor” şeklinde bir tabir kullandı. Schäfer buna ek olarak önümüzdeki dönemin şirket için “çok zor” geçeceğini de dile getirdi. Üreticiye önümüzdeki üç yıl içinde tam 10 milyar avro kadar tasarruf sağlamayı amaçlayan yeni programlar oluşturacaklarını belirten Schäfer haricinde açıklamalarda bulunan, markanın CFO’su yani finans yetkilisi Patrik Andreas Mayer ise, “binek araç tarafında işlerin iyi gitmediğini” ve mutlaka adımlar atılması gerektiğini belirtti. Aktarıldığı kadarıyla özellikle Çin’deki satışları oldukça yavaşlayan firma, şu an çok daha fazla araç satmak zorunda ancak artık otomobil pazarında özellikle Çin’den gelen çok büyük rakipler bulunuyor, elbette diğer bilindik markalar da yerine saymıyor.