Ortaya çıkan son planlara göre dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, yeni araç geliştirme sürecini 50 aydan 36 aya indiriyor.
Volkswagen bu aralar pek iyi haberler ile gündeme gelmiyor. Örneğin Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer geçtiğimiz hafta yaptığı bir konuşma kapsamında, “Mevcut ve gelecek çalışmaları, üretim düşüklüğü ve artan maliyetler nedeniyle artık eskisi gibi rekabetçi değiliz…” açıklamasında bulunmuştu. Avrupa pazarındaki model bazlı satış liderliğini uzun süre önce kaybeden, elektrikli otomobil pazarında Avrupa’ya çıkarma yaparak Almanya’da fabrika kuran ABD’li Tesla ile rekabet edemeyen (Eskiden Avrupa’da en çok Golf ve Polo gibi araçlar satılırken, artık Tesla Model Y patlaması görülüyor) ve aynı zamanda Çinli otomobil üreticilerinin son yıllardaki düşük fiyatlı araçları merkeze alan Avrupa işgali karşısında çok ciddi seviyede müşteri kaybeden VW, bu aralar gelecekte daha rekabetçi olabilmek adına büyük maliyet tasarrufu hedefliyor (Şimdilik tam 10 milyar euro) ve bu yüzden maalesef binlerce Volkswagen çalışanın işini kaybedeceği de hesaplanıyor.
Maliyet hedefleri kapsamda firma otomobil geliştirme sürecini de kısaltmak istiyor, bu konuda 50 aydan 36 aya inileceği belirtiliyor. Firmanın bu planı bazı kişilerde endişe oluşturuyor ancak şirket, kalite veya güvenlikten ödün vermeden bir aracı piyasaya sürmek için üç yılın yeterli olacağı konusunda oldukça ısrarlı görünüyor. Hesaplara göre sadece bu önlemin bile şirkete 2028 yılı sonuna kadar yaklaşık 1 milyar dolardan fazla tasarruf getireceği söyleniyor.
Bu arada Volkswagen bugün dikkat çeken bir gelişmeyle daha gündemde bulunuyor. Çıkan haberlere göre Volkswagen’in amiral gemisi elektriklisi ID.7 Vizzion, üç günde sadece 300 siparişle Çin’de yavaş bir başlangıç yapmış durumda. Çin pazarında kısa süre önce Türkiye’ye de gelen BYD gibi çok güçlü rakipleri bulunan VW, raporlara göre Çin’de diğer ID modellerinden fena satmıyor ancak ID.7 Vizzion şimdilik çok dikkat çekmiyor.