Marka tarihinin sınırları en çok zorlayan otomobili olan Volkswagen Phaeton için, ikinci nesil projesi ilk kez paylaşıldı.
Mahallenizin veya bulunduğunuz bölgenin sevilen ve erişilebilir ürünler sunan esnaf lokantası bir gün “Menüye, altın tozuna batırılmış biftek ekliyoruz.” deseydi ne yapardınız? Evet, Volkswagen’in 2002 yılında Phaeton projesini hayata geçirdiğinde pek çok kişi için durum bu şekilde şaşırtıcı ve bir o kadar da şok edici oldu. Gruba uzun süre yönetici seviyesinde hizmet eden Ferdinand Piech’in rüya projelerinden olarak tarihe geçen Phaeton, aynı zamanda en başarısızlarından olarak geride üzücü bir tablo bırakmıştı. Lamborghini ve Bentley gibi lüks markaların gruba katılmasında önemli rol üstlenen Piech’in, Volkswagen’i bir üst segmente çıkarma adımı olarak görülen model, üretim bandına veda edişine kadar iki kez makyaj gördü. 2016 yılında ürün gamından çıkarılan Volkswagen Phaeton, barındırdığı kalite algısı ve bugün bile birçok modelde görmekte zorlandığımız donanımlarına rağmen yüksek fiyatı sebebiyle hiçbir zaman istenilen satış adetlerini yakalayamadı. Süreçle ilgili uzun yıllardır sessizliğini koruyan Volkswagen, modelin yola çıkışının 20. yılının geride kalmasıyla daha önce görülmemiş bir paylaşım yaptı. Phaeton’ın üretime taşınmaya hazır olsa da iptal edilen ikinci jenerasyonunu gösteren bu paylaşım, bazı detayların bugün bile ilham kaynağı olduğunu gösteriyor.
2002 yılında satışa sunulmasının ardından 2007 ve 2014’te birer makyaj operasyonu geçiren birinci nesil Phaeton’da donanımlar kadar motorlar da üst seviyeye odaklanıyordu. Giriş seviyesinde altı silindirli TDI ünitenin konumlandırıldığı modelde V8 ve V10 dışında W12 motor mimarisinin de konumlandırıldığı bir dönemden bahsetmek mümkün. Modelde o döneme göre çok ileride olan adaptif süspansiyon sistemi ve kokpitte camlar için otomatik nem önleme gibi donanımlarda sunuldu.