Bir süredir devam eden test sürecinin ardından Volkswagen cephesi şimdilik projeyi rafa kaldırdı.
Bundan üç yıl önce Volkswagen cephesinden yapılan açıklamayla grubun diğer marklarında da kullanılan DSG şanzımanın 10 ileri formuyla gelecekte sunulması için çalışmaların başladığı duyurulmuştu. Viyana Motor Sempozyumu yapılan bu projeyle ilgili yapılacak olan yeni açıklama için bu döneme kadar beklememiz gerekti. Uzun süren bu bekleyişin sonuysa proje şimdilik hayal kırıklığı olarak karşımızda duruyor. 2014 yılında olduğu gibi konuyla ilgili açıklamayı Viyana’da yapan Volkswagen departman sorumlularından Friedrich Eichler projenin durdurulduğunu ilk ağızdan doğruladı.
Önümüzdeki dönem için özellikle elektrikli otomobillere yoğunluk veren Volkswagen’de bu yeni nesil şanzıman fikri General Motors ve Ford tarafından kademeli olarak sunulan 9 ve 10 ileri değerli şanzıman projelerinin ardından “Daha büyük daha iyidir.” parolasıyla ortaya çıktı. Günümüzde Chevrolet Malibu, Camaro ZL1 ve Ford F-150 Raptor gibi modellerde varlığını sürdüren bu şanzımanların Volkswagen cephesinde sekteye uğramasıysa test sırasında karşılaşılan sorunlar gibi gözüküyor. Projeyle ilgili açıklamalarda bulunan Eichler; “Prototip aşaması üzerinde yaptığım test sırasında beklediğim sonuçları alamadım. Süreci sonlandırma kararı almama rağmen elde ettiğim tüm verileri de saklıyorum.” diyerek şimdilik markanın bir süre proje rafa kaldırdığını belirtti. Son olarak Peugeot’nun yeni 308 ile birlikte karşımıza çıkardığı 8 ileri şanzımanla birlikte markaların bu “vites büyütme” furyasına devam edip etmeyeceği de merak konusu.