Volvo, abonelik konusunda BMW gibi “küçük” düşünmüyor

27 Aralık 2022 08:44

BMW ve sonrasında Mercedes-Benz tarafından atılan abonelik adımları Volvo tarafından daha farklı değerlendiriliyor.

Kaçıranlar için Mercedes-Benz, geçtiğimiz ay EQ serisinde yüksek gücü “Acceleration Increase” isimli abonelik paketi ile satmaya başladı. Firma EQ serisi araçların performansını yazılımsal olarak artırmak ya da dijital limitleri ortadan kaldırmak adına aylık 100 dolar, yıllık ise 1.200 dolar istiyor. Bu para ödendiği zaman aracın taşıdığı elektrik motorundan ve batarya paketinden daha yüksek güç alınabiliyor. Örnek vermek gerekirse bu abonelik paketi ile EQS 450‘nin gücü yazılımsal olarak 355 beygirden 443 beygire çıkarılıyor. Aracın 0’dan 100 km/s hıza ulaşma süresi ise 5,3 saniyeden 4.5 saniyeye çekiliyor. EQE 350 ise “Acceleration Increase” aboneliği satın alındığı zaman 288 beygirden 349 beygire çıkıyor.

Bu konuda bundan önce çok tepki çeken bir adımla BMW gündeme gelmişti. Dev üretici bir süredir belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satıyor. Evet, satın alınan aracın içerisinde halihazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyor. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret ise aylık 18 dolar seviyesinde.

İşte tam olarak bu konuda konuşan Volvo Operasyon Direktörü Bjorn Annwall, “abonelik” konusunda rakiplerden daha farklı düşündüklerini açıkladı. Annwall, “abonelik” satışı için kapıyı kapatmıyor ancak ısıtmalı koltuk gibi ufak detayları da abonelik ile satmayacaklarını belirtiyor. “Bir milyon krona araba satın alan insanlardan, koltukta ekstra ısı elde etmek için 10 kron daha ödemelerini istemeyeceğiz.” diyen Annwall, abonelik sistemini gerçekten özel ve büyük sistemleri (Örneğin sürücüsüz kontrol) satmak için kullanmak istediklerini aktarıyor.

Yıllar önce standart hale gelmiş sistemlerin abonelik adı altında parayla satılması günümüzde çok yanlış görünüyor ve sürücüler arasında da çok tepki çekiyor. Araçta donanımsal olarak bulunan bir özelliğin, büyük paralar verilen “lüks” otomobillerde aboneliğe bağlanması pek sürdürülebilir durmuyor.

Volvo detayları yanında bu da ilginizi çekebilir: L’Oreal firmasından 2023’te gelecek evde saç boyama cihazı

Paylaş