Kasım ayıyla birlikte Türkiye pazarına giren Volvo C40 Recharge, iki farklı motor tipiyle tercih edilebilecek.
Volvo’da XC40 üzerinden başlayan elektrifikasyona geçiş sürecinin ikinci hamlesi C40 üzerinden gerçekleşiyor. 2030 yılı itibarıyla sadece elektrikli otomobil satmaya hazırlanan İsveçli üreticinin bu segmentte kendi içerisindeki ilk farklı modeli için artık Türkiye yollarına çıkma vakti geldi. Küresel lansmanı Mart 2021’de gerçekleştirilen Volvo C40 Recharge, kasım ayı itibarıyla artık ülkemizde de satın alınabiliyor. P6 ve P8 versiyonlarıyla pazara giriş yapan modelin fiyat olarak tek elektrik motorlu XC40 Recharge’dan (1.636.639 TL) daha pahalı olduğunu da özellikle belirtelim.
Marka tarafından paylaşılan fiyatlar şu şekilde;
C40 Recharge P6 – 1.710.264 TL
C40 Recharge P8 – 1.888.146 TL
Volvo’nun Geely ile de paylaştığı CMA mimarisi üzerine geliştirilen C40 Recharge aks mesafesi, uzunluk ve genişlik olmak üzere pek çok ebatsal niteliğiyle XC40 ile benzerlik gösteriyor. Açıklanan 413 litrelik bagaj hacmiyle bunu zaten hissettiren otomobilin kaputunun altında da şarj kabloları ve diğer ufak eşyalar için 31 litrelik ek kullanım alanı sunuluyor. C40 Recharge, P8 versiyonunda 402 beygir güç ve 660 Nm tork değerine sahip olacak. Model bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlayabilirken maksimumda 180 km/s hıza çıkabiliyor. Tek elektrik motorlu P6 ile birlikte ise 231 beygirlik güç ve 7,4 saniyelik 0-100 değeri öne çıkıyor.
Madalyonun batarya ayağında ise 75 kWh’lik paket var. WLTP standartları baz alınarak gerçekleştirilen testlerde C40 Recharge’ı 420 kilometreye kadar yol kat ettirebilecek olan bu batarya, 150 kW’lık hızlı şarj desteğini de beraberinde getirecek. Kullanıcılar böyle bir kaynak üzerinden bataryayı yaklaşık 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80 doluluk seviyesine getirebiliyor. Tek elektrik motorlu P6 ile birlikte ise 442 kilometreye kadar yol kat etmek mümkün.