Volvo C40 Recharge; marka geleceğini temsil eden özellikleriyle tanıtıldı
Tesla Model 3’ün en yeni rakibi olacak Volvo C40 Recharge, markasının içerisinde bulunduğu dönüşümün ikinci modeli olacak.
XC40 Recharge ile elektrik dönüşümündeki ilk adımını atan Volvo, “40” serisi ailesine bir üye daha ekliyor. Bugün yapılan resmi açıklamayla 2030 yılı itibarıyla sadece elektrikli otomobil satan bir marka haline geleceğini duyuran marka, 2021 itibarıyla ürün gamını da ikiye çıkartıyor. Resmi tanıtımı gerçekleştirilen Volvo C40 Recharge, daha ulaşılabilir fiyat stratejisi üzerinden Tesla Model 3’ün doğrudan rakibi olarak gösteriliyor. C40’ın tasarım dinamiklerinin özellikle arka bölümüyle daha sportif yapı üzerine kurulmasıysa, kullanıcı kitlesi açısından daha farklı noktalara ulaşılabileceğinin de göstergesi konumunda.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volvo C40 Recharge teknik özellikleri
Volvo’nun Geely ile de paylaştığı CMA mimarisi üzerine geliştirilen C40 Recharge aks mesafesi, uzunluk ve genişlik olmak üzere pek çok ebatsal niteliğiyle XC40 ile benzerlik gösteriyor. Açıklanan 413 litrelik bagaj hacmiyle bunu zaten hissettiren otomobilin kaputunun altında da şarj kabloları ve diğer ufak eşyalar için 31 litrelik ek kullanım alanı sunuluyor. C40 Recharge ile ilgili paylaşılan ilk verilerde şimdilik zirve paket ön planda. XC40’ın P8 versiyonunda kullanılan elektrik motoru ve altyapı kombinasyonunu barındıracak olan bu paket sayesinde araç 402 beygir güç ve 660 Nm tork değerine sahip olacak. Model bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlayabilirken maksimumda 180 km/s hıza çıkabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Madalyonun batarya ayağında ise 75 kWh’lik paket var. WLTP standartları baz alınarak gerçekleştirilen testlerde C40 Recharge’ı 420 kilometreye kadar yol kat ettirebilecek olan bu batarya, 150 kW’lık hızlı şarj desteğini de beraberinde getirecek. Kullanıcılar böyle bir kaynak üzerinden bataryayı 40 dakikada yüzde 80 doluluk seviyesine getirebiliyor. Modelin süspansiyon dinamikleriyle ilgili de bazı detaylar karşımıza çıkıyor. Bu kapsamda ön bölümde MacPherson tipi bir sistem kullanılırken arka tarafta çok noktalı yapının kullanıldığını görüyoruz. Kokpit tasarım şemasıyla ailenin diğer üyeleriyle benzerlik gösterecek olan model, markanın yeni satış stratejisini temsil eden ilk isim konumunda. C40 Recharge bu plan kapsamında sadece markanın internet kaynakları üzerinden satın alınabilecek. Üretimi Belçika’da yer alan tesislerde gerçekleştirilecek olan modelin fiyatları da önümüzdeki süreçte netlik kazanacak. İlk teslimatların bu yılın son çeyreği içerisinde yapılması bekleniyor. Volvo cephesi 2025 yılına gelindiğinde küresel bazdaki satışların yüzde 50’sinin tamamen elektrikli araçlardan olmasını bekliyor.