Volvo markasının emisyon salımını azaltma hedefleri, SBTI anlaşmasına göre küresel ısınmayı endüstri öncesi seviyelere çekme noktasına tam uyumlu.
Ürün gamındaki değişimle çevreci felsefeyi öne çıkartan Volvo’nun, 2040 yılına kadar iklim nötr bir şirket olma hedefiyle uyguladığı iklim planı onaylandı. Şirketlere Paris Anlaşması’nı desteklemek için yol gösteren ve kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan Science Based Targets Initiative (SBTI) tarafından onay alan planı karbon salınımını azaltma merkezi üzerine kurulu. SBTI’ye göre, Volvo markasının emisyon salımını azaltma hedefleri, küresel ısınmayı endüstri öncesi seviyelere göre 2°C daha aşağıda tutmak için ihtiyaç duyulan karbon azaltma düzeyleriyle uyumlu. Planın onay sürecinde, şirketlerin Paris Anlaşması’nda alınan kararlara uyum sağlamak için sera gazı emisyonlarını ne ölçüde ve ne kadar hızlı azaltmaları gerektiğini belirtiyor.
Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan Volvo Kurumsal Fonksiyonlar Başkanı Hanna Fager; “Bir mobilite sağlayıcısı olarak, iklim değişikliği sorununun bir parçasıyız, ancak aynı zamanda çözümün de bir parçası olabiliriz. Harekete geçme sorumluluğumuz var. Bu nedenle karbon salımının düşürülmesi şirketimizin en önemli önceliğini oluşturuyor. İklim hedeflerimizin SBTI tarafından onaylanması, doğru yolda olduğumuzu gösteriyori.” ifadelerin yer verdi.
İsveçli üreticinin geçen yıl lanse edilen kapsamlı iklim planı, 2040 yılına kadar iklim
nötr bir şirket olma vizyonuna doğru tüm operasyonlarında ve ürünlerinde karbon emisyonlarını düşürmeyi hedefliyor. Plan, elektrifikasyon yoluyla egzoz borusu emisyonlarını azaltmanın ötesine geçiyor; şirket ayrıca üretim ağında ve daha geniş operasyonlarında, tedarik zincirinde ve malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı yoluyla karbon emisyonlarıyla mücadele edecek. Şirket, 2040 vizyonuna doğru ilk ve somut bir adım olarak, 2025 yılına kadar otomobil başına düşen yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 azaltmayı hedefliyor. Plan kapsamlı olarak şu hedefleri içeriyor; “otomobil başına egzoz borusu emisyonlarında yüzde 50 azalma, üretim ve lojistik kaynaklı operasyonel karbon emisyonlarında otomobil başına yüzde 25 azalma ve tedarik zinciri karbon emisyonlarında otomobil başına yüzde 25 azalma”