Markanın geleceğiyle ilgili açıklamalarda buluna CEO Hakan Samuelsson, sunulacak yeni dizel motorların son olabileceğinin sinyallerini verdi.
Otomobil üreticilerinin atmosferdeki hava kirliliğindeki artışın vesile olduğu dizel motor yasakları doğrultusunda yavaş yavaş bu motorların emisyon değerlerini düşürmeye çalışmak yerine hibrit modellere yöneldiğine şahit oluyoruz. Günümüzün teknolojisi olan hibrit motorlar tamamen elektrikli motorlara geçiş sürecinde sokaklardaki varlıklarını da her geçen gün artırıyor. Yasaklar doğrultusunda üreticilerin ilk adımda dizel motorlara veda etme planları dillenmeye devam ederken buna öncülüğü Volvo üstlenecek gibi gözüküyor.
Volvo’nun dizel motor ile ilgili kararından evvel çok değil geçtiğimiz ekim ayında Paris Otomobil Fuarı kapsamında karşımıza çıkan Mercedes CEO‘su Dieter Zetsche‘nin düşüncelerini hatırlatmakta fayda var. Fuarda Mercedes’in elektrikli otomobil geleceğini temsil eden Generation EQ‘nun tanıtımı için bulunan Zetsche; “Mercedes olarak dizel ve benzinli motorların önümüzdeki en az 20 yıl aktif bir şekilde üretilip kullanılacağına inanıyoruz, bunu yok saymak tamamıyla aptallık olur.” açıklamasında bulunmuş kimi kesimlerce eleştirilere maruz kalmıştı. Mercedes ve Mercedes gibi düşünen üreticilerin yoğunlukla olduğu günümüzde Volvo’nun kararını bu açıklamaları baz alarak yorumlamak kararın ne kadar mühim olduğunu anlamamızda da bir o kadar önemli olacaktır.
Volvo CEO’su Hakan Samuelsson‘un dizel motorlarla ilgili yaptığı açıklamayla birlikte markanın dizel motor geliştirmeye 2023 yılı itibarıyla son vereceğini öğreniyoruz. Samuelsson açıklamasının devamında; “Bugünün perspektifinden baktığımızda şunu söyleyebilirim ki artık yeni nesil dizel motorlarla ilgili geliştirme süreci yürütmeyeceğiz. Tesla’nın sunduğu ürünlerle insanları ne derece cezbettiğini kabul etmek zorundayız. Yüksek kalite ve tasarımımızla bu sınıfta bizim için de yer olmalı.” diyerek markanın planlarını ve yatırımlarını elektrikli otomobiller üzerinde şekillendirmesi gerektiğini vurguladı. Volvo’nun bu adımı şu an atmamasını sebebiyse dizel motorun halen dünya çapındaki satış oranı ve popülaritesi diyebiliriz aslında. 2020 sonrası için beklenen elektrikli otomobil kasırgasıyla birlikte piyasaya sunulacak model çeşitliliğini ve ilginin artacağını düşündüğümüzde Volvo’nun mantıklı bir adım attığını şimdilik ön görmek mümkünken otomobil dünyasının döneceği keskin viraj her geçen daha daha da yaklaşıyor. Bekleyip göreceğiz.