Beraberinde büyük bir sürpriz getiren Volvo EX30 Cross Country, 2024 için planlanan satış sürecinin belkide en merak edilen versiyonu olacak.
Volvo’nun İtalya’da düzenlediği özel etkinlikle birlikte tüm dünyaya duyurduğu yeni modeli EX30, marka için ilk ve en niteliğinde çok önemli nitelikleri beraberinde getirdi. İsveçli üreticinin B segmentindeki ilk üyesi olacak ürün gamının doğrudan Jeep Avenger’a rakip olacağını söylemek mümkün. Taklaşık 34 bin sterlinlik başlangıç fiyatıyla bu zamana kadarki en uygun fiyatlı Volvo otomobili olarak da yollara çıkacak olan EX30’un bu dikkat çeken fiyatında şüphesiz farklı batarya seçeneğinin çok büyük bir payı var. İlk aşamada Avrupa’nun belirli pazarlarında sunulacağı açıklanan modelin tanıtımındaki belkide en beklenmedik adım Cross Country oldu. Uzun süre sonra bu rozeti tekrar karşımıza çıkartan Volvo EX30 Cross Country, standart versiyona göre çok ciddi değişiklikler barındırıyor. Maceracı kullanıcıları kendisine çekecek olan model üzerindeki detayları ve ilk resmi bilgileri özellikle inclemeden geçmek istemedik.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volvo EX30 Cross Country hangi detaylarıyla ayrışacak?
EX30 ürün gamında ne denli ilgi göreceği şimdiden merak edilen Cross Country bu versiyonu için siparişlerin ve üretimin 2024’te başlaması bekleniyor. Şimdilik iç tasarımıyla ilgili görüntü paylaşılmayan modelin dış dinamikleri ise olduka farklı. Volvo EX30 Cross Country, biraz daha fazla macera isteyenler için daha fazla yerden yükseklik sunuyor. 19 inç siyah jantlar, 18 inç jantlar ve özel lastikler gibi kullanıcıların tercihlerine göre bir dizi seçenekle birlikte sunulacak. Modele özgü olarak ön, arka ve yan taraftaki koruma plakaları, ön tampon ve bagaj kapağındaki özel siyah paneller, şık Cross Country logosu ve küçük, kaportaya monteli İsveç bayrağı ile ön plana çıkacak. Modelin batarya ve motor paketinde hangi seçenek ile tercih edilebileceğini de önümüzdeki günlerde öğreniyor olacağız.
EX30 için genel teknik veriler
Volvo, EX30 için üç ayrı motor seçeneği ve iki farklı pil tipi sunarak bütçe ve ihtiyaç tarafında da oldukça geniş bir kitleyi kendisine çekmek istiyor. Geely’nin SEA platformu üzerine geliştirilen modelin 4.233 milimetrelik uzunlukla yollara çıkacağını belirtelim. Modelin farklı tipteki kullanıcılara cevap verme dinamikleri batarya temellerinden başlıyor. Zamanının çoğunu şehirde geçirenler veya kısa mesafelerde seyahat edenler için LFP pil kullanan tek motorlu seçenek listelerde olacak. Lityum demir fosfat kimyası kullanılan LFP standart menzilli pilin üretimi daha az kaynak gerektiriyor ve bu yüzden maliyeti de daha uygun oluyor. EX30’un bu kapsamda şehir içerisinde kullanılmak üzere ikinci bir araç almayı düşünenleri de kendisine çekme planı söz konusu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Menzili en üst seviyeye çıkarmayı tercih edenler için ise, EX30’da NMC genişletilmiş menzilli pile sahip tek motorlu genişletilmiş varyant sunuluyor. NMC pil teknolojisi lityum, nikel, manganez ve kobalt içeriyor ve LFP varyantından daha verimli bir enerji üretiyor. Bu tek motorlu, genişletilmiş menzil seçeneği size iki şarj arasında 480 km’ye kadar menzil sağlayabiliyor. Performans odaklı kullanıcılar için ise, NMC pilin ek bir ikinci e-motorla eşleştirildiği Twin Motor Performans modeli sunuluyor. EX30’un bu dört teker çekişli versiyonu 428 beygir güç sağlarken, 0’dan 100 km/s’ye 3,6 saniyede çıkıyor.
EX30’un bu versiyonu, Volvo’nun şimdiye kadar ürettiği en yüksek ivmelenmeye sahip modeli olacak. Genişletilmiş menzilli Twin Motor varyantı 153kW’a kadar hızlı şarj kapasitesiyle öne çıkıyor. Standart menzilli model ise 134kW kapasiteye sahip. Bu sayede, EX30’un pili 25 dakikadan biraz fazla bir sürede yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebiliyor.