BMW ve sonrasında Mercedes-Benz tarafından atılan abonelik adımları Volvo tarafından daha farklı değerlendiriliyor.
15 Haziran tarihinde lanse edileceği açıklanan Volvo EX30, direkt olarak odak noktaya gençleri alacak bir araç olacak. Ürettiği modellerin şimdiye kadar gençlere odaklanmadığını belirten firma, EX30 ile bunu tamamen değiştirmek istiyor, bunun için de “aylık abonelik ile sahiplik” modeli benimseniyor. Yeni aracı spesifik olarak her ülkede sunulmayacak bu sahiplik modeli üzerine kuran ve ona göre tasarladıklarını aktaran şirket, burada gençlerin aylık nispeten düşük ödemeler ile araç satın almadan araç sahibi olmasını hedefliyor. Elektrikli otomobiller halen çok yüksek fiyata sahipler ve küresel olarak artık gençlerin alım gücü eskiye oranla çok daha düşük seviyede. Bu yüzden bu sistem mantıklı görünüyor, hedeflenen altyapıda araç kiralama ile karşılaştırılmayacak kadar ekonomik bir kullanım hakkı elde edilebiliyor. Yapılan açıklamaya göre Volvo XC40 Recharge altına konumlandırılacak olan tamamen elektrikli Volvo EX30, üst şirket Geely’nin SEA platformu üzerine kuruluyor.
Volvo bundan önce BMW ve sonrasında Mercedes-Benz tarafından atılan abonelik adımları özelinde yapılan açıklama ile ses getirmişti. Kaçıranlar için Mercedes-Benz, geçtiğimiz ay EQ serisinde yüksek gücü “Acceleration Increase” isimli abonelik paketi ile satmaya başladı. Firma EQ serisi araçların performansını yazılımsal olarak artırmak ya da dijital limitleri ortadan kaldırmak adına aylık 100 dolar, yıllık ise 1.200 dolar istiyor. Bu konuda bundan önce çok tepki çeken bir adımla BMW gündeme gelmişti. Dev üretici bir süredir belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satıyor. Evet, satın alınan aracın içerisinde halihazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyor. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret ise aylık 18 dolar seviyesinde.
Tam olarak bu konuda konuşan Volvo Operasyon Direktörü Bjorn Annwall, “abonelik” konusunda rakiplerden daha farklı düşündüklerini açıkladı. Annwall, “abonelik” satışı için kapıyı kapatmıyor ancak ısıtmalı koltuk gibi ufak detayları da abonelik ile satmayacaklarını belirtiyor. “Bir milyon krona araba satın alan insanlardan, koltukta ekstra ısı elde etmek için 10 kron daha ödemelerini istemeyeceğiz.” diyen Annwall, abonelik sistemini gerçekten özel ve büyük sistemleri (Örneğin sürücüsüz kontrol) satmak için kullanmak istediklerini aktarıyor.
Yıllar önce standart hale gelmiş sistemlerin abonelik adı altında parayla satılması günümüzde çok yanlış görünüyor ve sürücüler arasında da çok tepki çekiyor. Araçta donanımsal olarak bulunan bir özelliğin, büyük paralar verilen “lüks” otomobillerde aboneliğe bağlanması pek sürdürülebilir durmuyor.