Volvo CEO’su Hakan Samuelsson tarafından mesajları verilen model, markanın en ucuz SUV modeli olarak orta segmentten pay kapmaya çalışacak.
2030 yılında sadece elektrikli araçlar satan bir marka olma yolunda ilerleyen Volvo, bu hedefi için silahlarını güçlendirmeye de devam ediyor. XC40 Recharge ile başlangıcını yaptığı hamlelerine kısa süre önce C40 Recharge’ı da ekleyen İsveçli üreticiden bugün itibarıyla bir resmi onaylama daha geldi. Ailenin en ucuz elektrikli modeli olacak bu isim için şu aşamada net detayların varlığından bahsetmek zor. XC40’ın altında konumlanacağını gördüğümüz giriş seviyesindeki SUV’un hedefi ise Opel Mokka-E ve Peugeot e-2008 gibi pazar payı yüksek modeller olacak. Son bilgiler ise modelin satış tarihine ışık tutuyor.
Volvo’nun premium segmentte seyretmesine rağmen bu aracın fiyatını aşağıda konumlandırmak için en büyük silahıysa ortağı Geely olacak. Bu felsefenin bir benzerini Audi Q4 e-tron’da Volkswagen mimarisinin kullanılması üzerinden görmüştük. Çinli grubun elektrikli altyapısı sayesinde erişilebilirliğin yakalanabileceği model, eğer her şey planlandığı gibi giderse 2023 yılında sokaklardaki yerini olacak. İsmi konusunda XC20 veye XC30 seçeneklerinin şimdilik masada olduğunu söylemek mümkün.
Konumu gereği B-SUV olarak nitelendirebileceğimiz bu modelin başlangıç fiyatının mümkün olan en aşağıda konumlandırılması için sadece tek elektrik motoruyla satışa sunulması bekleniyor. Bu vesileyle sadece önden çekişli olarak alınabilecek olan masadaki ismin versiyon teknik farklılıkları batarya paketi üzerinden menzil odağında ayrışacak. Volvo’nun elektrikli olarak yeniden yapılandırdığı Polestar markası da önümüzdeki süreçte ürün gamını genişleterek grubun pazar payını artırmada önemli rol oynayacak.